| کد خبر: 170038 |

◄ دولتی‌ها مالک سازه‌های غیرمجاز دریایی جنوب

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور از شناسایی یک هزار و 100 سازه غیرمجاز دریایی در کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور از شناسایی یک هزار و 100  سازه غیرمجاز دریایی در کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران با عنوان شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان‌های شمالی از روز گذشته در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر آغازشده و تا امروز ادامه دارد.

حمید خلیلی امروز در حاشیه نشست کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل شمالی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: 600مورد  از سازه‌های دریایی غیرمجاز  مربوط به استان‌های شمالی است که اکثر آن در اختیار بخش خصوصی است.

او بیشترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز ساحلی در استان‌های جنوبی را مربوط به  دستگاه‌های دولتی اعلام کرد و گفت: بیشترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز ساحلی با 330 مورد مربوط به مازندران است.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی به تشکیل  کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل در سال 1390 اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور(ICZM) با موضوع کمیته ساماندهی و مدیریت در هشت استان ساحلی کشور ابلاغ‌شده است.

خلیلی گفت: در همین راستا از خرداد سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان‌ بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل، مراتع و آبخیزداری باهدف تبادل اطلاعات، داده‌ها و تحقق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی امضا شده است.

او تاکید کرد:  تثبیت مالکیت دولت ، حفاظت و صیانت از اراضی ساحلی و حریم با ایجاد سامانه پنجره واحد در راستای تسهیل فرآیند صدور مجوز ساخت و تاسیس سازه‌های دریایی و ساحلی با استفاده از سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور و استقرار طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.