| کد خبر: 168721 |

◄ برگزاری مراسم بزرگداشت روز دریانورد در بندر خرمشهر

سازمان جهانی دریانوردی به منظور اهمیت توجه به سلامت روحی و رفاه دریانوردان شعار سلامت دریانوردان را برای روز دریانورد برگزیده است.

تین نیوز

 معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر  در مراسم روز گرامی‌داشت روز دریانورد ضمن تبریک روز جهانی دریانورد گفت: سازمان جهانی دریانوردی در سال ۲۰۱۰ به منظور قدردانی از زحمات و تلاش‌های دریانوردان، ۲۵ ژوئن برابر با چهارم تیرماه را در تقویم جهانی به نام روز دریانورد ثبت کرده است.

مهدی فراهانی با اشاره به شعار روز جهانی دریانورد "سلامت دریانوردان" اظهار داشت: سازمان جهانی دریانوردی به منظور اهمیت توجه به سلامت روحی و رفاه دریانوردان این شعار را برای روز دریانورد امسال برگزیده است.

وی به روز جهانی هیدروگرافی که مصادف با 4 تیر ماه است نیز اشاره کرد و هیدروگرافی را یکی از عوامل غیر قابل انکار در حوزه پایش، نظارت و حاکمیت مؤثر در دریاها و آبراهه های سراسر دنیا دانست.

معاون دریایی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه بیانیه دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی به مناسبت روز دریانورد را قرائت کرد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان نیز در این مراسم گفت: دریانوردی شغل بسیار خطیر و پرمسئولیتی است و دریانوردان در خط مقدم کشتیرانی قرار دارند.

ناخدا جلیل مقدم افزود: نیروی دریایی با تکیه بر نیروهای بومی و متخصص و با حضور مقتدرانه در آب های بین المللی و آزاد امنیت بسیاری ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: از سال ۲۰۰۷ تا کنون بیش از ۲۰ هزار فروند شناور توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اسکورت شده اند و ۳۰۰ مورد نیز درگیری با دزدان دریایی به ثبت رسیده است.

مسئول امور فرهنگی بندرخرمشهر نیز در این مراسم گفت: در قرآن کریم ۴۱ مرتبه به دریا اشاره شده است و ذکر مقدس دریا تقدیر و تکبیر بسیار دارد.

حجت الاسلام کریم باویه شغل دریانوردی را بسیار سخت و پرخطر دانست و گفت: دریانوردان با وجود تحمل سختی‌های فراوان به ویژه دوری از خانواده رسالت خود را به شکل مطلوب انجام می دهند.

اجرای موسیقی، پخش نماهنگ، ارائه مقاله درباره هیدروگرافی و تقدیر از دریانوردان نمونه منطقه و بندر خرمشهر از جمله برنامه های مراسم بزرگداشت روز دریانورد در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.