| کد خبر: 167948 |

◄ صادرات غیر نفتی بنادر هرمزگان ۱۴.۷درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۴.۷درصد صادرات غیر نفتی در بنادر هرمزگان خبرداد.

تین نیوز

اله‌مراد عفیفی‌پور از تخلیه و بارگیری بیش از ۱۶ میلیون تن انواع کالا و ترابری بیش از ۴میلیون و ۹۰۰هزار نفر سفر در کارنامه عملیاتی بنادر این استان طی دوماهه سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، او به تشریح عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در دوره زمانی دوماهه نخست سال ۹۷ پرداخت و با اشاره به وجود پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور در این استان، گفت: طی این مدت، ۳۸۶ هزار و ۳۳ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

سفرهای دریایی به مرز ۵میلیون نفر سفر رسید

وی با اشاره به بهره‌مندی هرمزگان از پیشرفته‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور و بنادر مجهز مسافری، افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای خردادماه، ترابری ۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۵۴ نفر سفر در پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۱۶ میلیون تن کالا

عفیفی‌پور خاطرنشان کرد: طی این مدت، درمجموع ۱۶ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۱۹۳ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر  استان تخلیه و بارگیری شد.

به گفته این مقام مسئول، از مجموع این رقم، ۱۰ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۹۵۹ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۵ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۳۴ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۱۴.۷درصدی صادرات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری، ۶ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۸۹ تن انواع کالاهای غیرنفتی صادر شد که موجب رشد ۱۴.۷ درصدی به ثبت رسید.

وی از واردات یک‌میلیون و ۳۳۸ هزار و ۲۳۶ تن و کابوتان یک‌میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۴۳ تن ازاین‌گونه کالاها سخن به میان آورد و افزود: همچنین، بالغ‌بر ۵۲۹ هزار و۵۳۶ تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و ۹۰۵ هزار و ۱۷۳تن نیز ترانزیت شد.

صادرات نفتی ۳.۱درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری حجم صادرات فرآورده‌های نفتی طی دو ماه گذشته را دو میلیون و ۲۱۶ هزار و ۶۳۳ تن با رشد ۳.۱درصدی اعلام کرد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۲ تن ازاین‌گونه محموله‌ها به ثبت رسید .

وی افزود: ۲۱۵ هزار و ۷۷۷ تن فرآورده نفتی نیز وارد بنادر این استان شد که کاهش ۵۳.۳ درصدی داشته است.

عفیفی‌پور با اعلام خبر رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی گفت: حجم ترانزیت این محموله‌های تجاری، ۱۱ هزار و ۱۱۲ تن بوده است.

تردد بیش از ۳۸هزار فروند شناور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی دو ماه سال جاری را ۳۸ هزار و ۲۸۷ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۹۲۳ فروند مربوط به کشتی‌های بالای هزار تن و ۳۷ هزار و ۳۶۴ فروند از شناورهای پهلوگرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.