| کد خبر: 163479 |

◄ نجات سرنشینان لنج باری در آب‌های لاوان

هفت سرنشین یک لنج باری که در حوالی جزیره لاوان دچار آب‌گرفتگی شده بود توسط تیم نجات دریایی استان بوشهر نجات یافتند و به عسلویه انتقال داده شدند.

تین نیوز

هفت سرنشین یک لنج باری که در حوالی جزیره لاوان دچار آب‌گرفتگی شده بود توسط تیم نجات دریایی استان بوشهر نجات یافتند و به عسلویه انتقال داده شدند.

نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: این لنج باری با ملیت ایرانی از دبی به مقصد بندر کنگان در حرکت بود که در فاصله ۱۵ مایلی لاوان به علت مشکل آب‌گرفتگی از ادامه مسیر بازماند.

او افزود: زمانی که این شناور اعلام اضطرار کرد، شناور ناجی ۱۸ به موقعیت سانحه رسید و موفق شد سرنشینان آن را نجات دهد.

اسعدی با اشاره به اینکه شرایط جوی در زمان بروز سانحه مساعد اعلام‌شده بود، اظهار کرد: شناور ناجی، افراد نجات‌یافته را به بندر عسلویه رساند و خوشبختانه وضعیت سلامت نجات‌یافتگان رضایت‌بخش است. اما لنج  باری در ۱۵ مایلی جزیره لاوان به سمت عسلویه غرق‌شده است و هنوز دلیل این حادثه مشخص نشده است و کارشناسان در حال بررسی این سانحه هستند

او از فرماندهان، خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها خواست که ماشین‌آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به آماده‌باش مرکز جستجو و نجات دریایی برای رسیدگی به سانحه دیدگان در خلیج‌فارس اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی به تماس‌گیرندگان خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.