| کد خبر: 160789 |

بهره‌برداری از نخستین دستگاه ایکس رى کامیونی نسل ۴ در بندر شهید رجایی

با حضور وزیر کشور، استاندار هرمزگان، جمعی از نمایندگان مجلس و مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نخستین دستگاه ایکس رى پرسرعت کامیونی در بندر شهیدرجایی به بهره‌بردارى رسید.

تین نیوز

با حضور وزیر کشور، استاندار هرمزگان، جمعی از نمایندگان مجلس و مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نخستین دستگاه ایکس رى پرسرعت کامیونی در بندر شهیدرجایی به بهره‌بردارى رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین روز سفر خود به استان هرمزگان با حضور در بندر شهید رجایی، نخستین دستگاه تصویر برداری با اشعه ایکس (ایکس‌ری) پرسرعت کامیونی را افتتاح کرد.

این دستگاه تصویربرداری X-Ray از نوع نسل ۴ که به «Fast Scan» معروف است، ۱۲۰ کانتینر در ساعت را با سرعت میانگین ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر اسکن کند و در ۱۲ ساعت قابلیت اسکن ۱۵۰۰ کانتینر را دارد.

"عباس کمالی" معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: برای راه‌اندازی این ایکس‌ری در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان با همکاری بندر و گمرک هزینه شده است.

وی هزینه نصب دستگاه‌های آن را بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مابقی اعتبارات صرف احداث ساختمان مجموعه شده است.

به گفته کمالی، سه میلیارد تومان برای زیرساخت‌های آسفالت، شبکه آب و برق این مجموعه توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هزینه شده است.

شایان ذکر است، اهمیت دستگاه‌های ایکس‌ری کامیونی از آنجا بیشتر می‌شود، که می‌توان کالاهای درون کامیون‌ها را بصورت دربسته مورد احصاء و بررسی قرار داد؛ بررسی دستی و سنتی کانتینرها در بنادر شلوغی همانند بندر شهید رجایی امری دشوار است، از سویی دیگر، برخی از قوانین بین‌المللی اجازه بازگشایی برخی از کانتینرها بر اساس شکیات و شبهات را نمی‌دهند.

یادآور می‌شود، بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران محسوب می شود که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.