| کد خبر: 155663 |

توسعه تجارت دریایی به خارج از خلیج فارس از طریق بندر چابهار

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشستی صمیمانه با مهندس کریمی مدیر کل گمرک چابهار اظهار داشت : پیش بینی می گردد در آینده نزدیک تجارت دریایی به خارج از محدوده خلیج فارس راه یابد که با توجه به جایگاه منحصر به فرد و موقعیت استراتژیک ملی و منطقه ای چابهار در دسترسی به آبهای آزاد و اقیانوسی و قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی و ترانشیپی، بندر چابهار را در مسیر توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهد داد که می بایست اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک آمادگی لازم در جهت خدمات دهی را بصورت منسجم بعمل آورند.

تین نیوز

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشستی صمیمانه با مهندس کریمی مدیر کل گمرک چابهار اظهار داشت : پیش بینی می گردد در آینده نزدیک تجارت دریایی به خارج از محدوده خلیج فارس راه یابد که با توجه به جایگاه منحصر به فرد و موقعیت استراتژیک ملی و منطقه ای چابهار در  دسترسی به  آبهای آزاد و اقیانوسی و قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی و ترانشیپی، بندر چابهار را در مسیر توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهد داد که می بایست اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک آمادگی لازم در جهت خدمات دهی را بصورت منسجم بعمل آورند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، آقایی خاطر نشان ساخت : هر چه در فعالیتهای زیر ساختی و روند تکمیل طرح و توسعه تعلل ایجاد شود از گردونه رقابت با همسایگان خارج خواهیم شد.

ایشان ورود پارتهای مختلف گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار را نقطه عطفی در ترافیک دریایی و جاده ای و رونق منطقه و استان دانست .

وی اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک را مکمل یکدیگر نامید و تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد در چهار چوب قانون را امری سازنده بجهت تسریع در فرآیندهای ورود و خروج کالا و جذب بازرگانان و سرمایه گذاران دانست.

مهندس کریمی مدیر کل گمرک چابهار اظهار داشت :اداره کل گمرک آمادگی ارائه خدمات دهی مطلوب تر را داشته و تسهیل در فرآیند ورود و خروج کالا از بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی را مطمئن و مطلوب دانست. وی گفت گمرک و بندر تشکیل یک قلب تپنده در فعالیتهای مربوط به بار و کالا را می دهند که وجود هرکدام از این دو نهاد در این چرخه ضروری است.

کریمی از نصب دوربین های پلاک خوان در گیت های خروج کامیونها خبر داد و افزود این امر سرعت ثبت اطلاعات را افزایش داده و خروج سریعتر کامیونها را میسر می سازد.

دو اداره کل بر برگزاری جلسات منظم فصلی مدیران و ماهیانه معاونین جهت بررسی و رفع موانع و مشکلات مربوط به بازرگانان تاکید نمودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.