| کد خبر: 148335 |

هفت ساعت عملیات نفسگیر برای امدادرسانی به لنج باری

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تلاش هفت ساعته تیم مدیریت بحران بندر شهید باهنر به منظور جلوگیری از غرق شدن یک فروند شناور لنج باری ایرانی در حوضچه این بندر خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تلاش هفت ساعته تیم مدیریت بحران بندر شهید باهنر به منظور جلوگیری از غرق شدن یک فروند شناور لنج باری ایرانی در حوضچه این بندر خبر داد.

به گزارش مانا، محمد محسنی ضمن تشریح زوایای مختلف این عملیات اظهار داشت: در پی اعلام اضطرار از سوی یک فروند موتورلنج باری حامل تربار به مقصد کشور امارات متحده عربی مبنی بر آبگرفتگی در خن (انبار) شناور و فراخوان از سوی مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان (MRCC)، بلافاصله تیم مدیریت بحران بندر شهید باهنر متشکل از آتش نشانی دریایی، امور بندری و یگان حفاظت وارد عمل شد.

وی افزود: درمرحله نخست عملیات، ضمن بررسی و شناسایی نقاط ورود آب به داخل شناور، پمپ های کفکش آتش نشانی فعال شد و تخلیه آب موجود در خن شناور به انجام رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: در ادامه با انجام سه مرحله عملیات غواصی، مسیرهای زیرسطحی ورود آب به شناور، مسدود و پس از هفت ساعت عملیات نفسگیر با تایید فرمانده در صحنه، شناور مضطر از شرایط اضطرار خارج شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محموله این شناور میوه و تره بار صادراتی به مقصد کشور امارات متحده عربی بود، افزود: صیانت از جان افراد، انفال و تولیدات ملی همواره اولویت امور کارکنان حوزه دریایی و بندری در مواجهه با اتفاقات غیر مترقبه و حوادث دریایی بوده است.

محسنی تصریح کرد: بر همین اساس تیم های مزبور در بخش دیگری از عملیات با انتقال خدمه شناور به محل امن، عملیات دیگری را آغاز کردند تا از آسیب به محموله شناور جلوگیری شود. خوشبختانه با بهره گیری از نکات آموزشی که در مانورها به افراد بازآموزی می شود، هیچ گونه خسارتی به محموله وارد نشد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان ضمن قدردانی از تمامی عوامل دخیل در این عملیات اظهار داشت: با هماهنگی معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احتمال وجود اجسام شناور در مسیر مورد بررسی قرار گرفت و سپس ۱۲۰ تن بار شناور به یک فروند شناوردیگر ترانشیب شد.         


 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.