| کد خبر: 144501 |

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

◄ قرارداد آریا بنادر ایرانیان در چابهار از BOT به BLT تغییر کرد

جایگزین این شرکت هندی‌ها هستند و تا زمانی که هندی‌ها به‌طور رسمی کار خود را آغاز کنند طی یک قرارداد موقت یک‌ساله شرکت سینا مسئولیت نگهداری و تعمیر تجهیزات را بر عهده خواهد داشت.

تین نیوز

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد آریا بنادر ایرانیان از BOT به BLT تغییر کرده و هندی‌ها جایگزین شرکت آریا بنادر ایرانیان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بهروز آقایی در نشست رسانه‌ای که امروز در محل اداره بنادر سیستان و بلوچستان برگزار شد در پاسخ به سؤال تین نیوز مبنی بر وضعیت حضور آریا بنادر ایرانیان در بندر چابهار تأکید کرد: آریا بنادر ایرانیان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان بنادر و دریانوردی است و از زمانی که آقای وزیر بر فضای رقابتی تأکید کردند تا حدودی شرایط هم تغییر کرد.

او افزود: گرچه قرارداد ما با این شرکت به‌صورت BOT بوده اما امروز به BLT تبدیل شده است.

آقایی تأکید کرد: وامی که از صندوق توسعه اختصاص داده شده در اختیار این شرکت قرار گرفت و در نتیجه با این تغییرات، امروز تجهیزات بندر متعلق به سازمان بنادر است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان درباره شرکت جایگزین آریا بنادر ایرانیان نیز تصریح کرد: جایگزین این شرکت هندی‌ها هستند و تا زمانی که هندی‌ها به‌طور رسمی کار خود را آغاز کنند طی یک قرارداد موقت یک‌ساله شرکت سینا مسئولیت نگهداری و تعمیر تجهیزات را بر عهده خواهد داشت.

قرارداد با یک شرکت سوئدی

مدیرکل اداره بنادر سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از نشست رسانه ای خود اضافه کرد: بیش از ٢٤ میلیون تن سوخت بانکیرینگ می شود که بیش از ٨٥ درصد ان از ایران تامین می شود.

به گزارش خبرنگار تبن نیوز، آقایی  در پاسخ به سؤال تین نیوز در ارتباط با وضعیت بانکرینگ در این منطقه،  گفت: بانکرینگ فرصتی بود که ما در گذشته آن را واگذار کردیم و امروز بنادر فجیره و جبل علی هستند که از آن منتفع می‌شوند.او تأکید کرد: بانکرینگ مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که سوخت‌رسانی، آب و آذوقه و خدمات فنی را نیز شامل می‌شود.

آقایی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای استفاده از این فرصت تصریح کرد: ما قراردادی با یک شرکت سوئدی داریم که بر اساس آن سوخت کثیف را از شناورها تحویل گرفته و سوخت تمیز به آن‌ها تحویل می‌دهیم.

او افزود: قطعاً برای شناورها نیز بهتر است که سوخت خود را بیرون از خلیج‌فارس تأمین کنند. در همین راستا برای حضور در این بازار در اولین گام این قرارداد را با شرکت سوئدی منعقد کردیم.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: آن‌ها در حال حاضر بیش از ٨٥ میلیون تن سوخت را در بازار بانکرینگ تأمین می‌کنند که ٨٥ درصد آن از ایران تأمین می‌شود. باید از این فرصت برای خودمان استفاده کنیم.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    با سلام، اعلام شده که آقای وزیر بر فضای رقابتی تاکید داشتند و این درحالی است که به عنوان سومین یا چهارمین بندر اساسی در خلیج فارس بندر چابهار را هم به شرکت سینا واگذار کردند. قبلا سهم تقریبا صد درصدی بندر بوشهر و بیش از 50 درصدی بندر شهید رجایی به همین شرکت واگذار شده است. اگر هم وزیر محترم حرف رقابت را زده باشد عملکرد ایشان چیزی جز انحصار و انحصار وانحصار نخواهد بود. قبلا هم شرکت سینا بنا بود به مدت یک سال موقت بندر شهید رجایی را در اختیار بگیرد و تا کنون بیش از چهارسال از حضور انحصار طلبانه ایشان می گذرد!