| کد خبر: 132145 |

علی‌اکبر آشوری:

◄ نظارت بر جاده‌ها بیشتر می‌شود

بیش از یک دهه است که توسعه و اجرای سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار داشته عملیات اجرائی نصب و دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت وسایل نقلیه با هماهنگی و تعامل پلیس‌راهور از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جاده‌های شریانی کشور از سال 94 آغازشده است.

تین نیوز

بیش از یک دهه است که توسعه و اجرای سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار داشته عملیات اجرائی نصب و دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت وسایل نقلیه با هماهنگی و تعامل پلیس‌راهور از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جاده‌های شریانی کشور از سال 94 آغازشده است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ معاون وزیر راه و شهرسازی چندی قبل در مصاحبه‌ای با ایرنا بابیان اینکه «تاکنون ۶۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای شریانی نصب و راه‌اندازی شده است» گفت: تا پایان امسال هم برای نصب ۶۰۰ سامانه دیگر برنامه‌ریزی‌شده است.

 

در همین خصوص گفتگویی داشتیم با علی‌اکبر آشوری، مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و احوال نظارت‌های جاده‌ای را از او جویا شدیم.

 

علی‌اکبر آشوری گفت: بر اساس قراردادی که سازمان راهداری با پیمانکاران مختلف دارد، مقررشده است که تعداد 1872 دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای مختلف کشور ثبت شود، از این تعداد 600 دستگاه نصب‌شده است و همان‌طور که آقای کشاورزیان هم مطرح کردند تا پایان امسال تعداد 600 دستگاه دیگر هم به این تعداد اضافه می‌شود و تقریباً دوسوم نیاز جاده‌ها تأمین می‌شود.

 

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین اظهار داشت: اگر این تعداد 1872 دستگاه دوربین به مرحله بهره‌برداری برسد، تقریباً اکثر محورهای شریانی ما زیرپوشش این دوربین‌ها خواهد رفت، البته تا پایان امسال این تعداد به 1200 دستگاه می‌رسد و باید دید 672 دستگاه دیگر با چه سازوکار و زمان‌بندی نصب خواهد شد.

 

این مقام مسئول گفت: البته نوع دیگری از دوربین‌ها هم وجود دارد که به دوربین‌های نظارت تصویری معروف است که اکثر جاده‌های شریانی و محوری ما که ترافیک زیادی دارند از این دوربین‌ها بهره‌مند هستند، در محل‌هایی که برای ترافیک و راهداری زمستانی احتیاج به دوربین نظارت تصویری داریم مشکلی وجود ندارد و به میزان موردنیاز دوربین نظارتی وجود دارد و خیلی برنامه توسعه برای این بخش نداریم.

 

آشوری همچنین بر اهمیت مشارکت و نقش مؤثر مسئولان استان‌ها در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ و حفظ کیفیت پروژه، تأکید کرد.

 

به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند و کنترل سرعت در جاده‌ها، یکی از عوامل مؤثری است که در کنار سایر حوزه‌های فعالیتی ازجمله معاینه فنی خودروها، کنترل و نظارت بر وزن مجاز کالای ناوگان حمل‌ونقل سنگین و اخذ عوارض از خودروها، سایر اقداماتی است که درزمینهٔ ایمنی ترددها مؤثر است.

 

از ویژگی‌های جالب‌توجه این دوربین‌ها این است که سایر دستگاه‌هایی که در امر خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت دارند ازجمله پلیس‌راه، هلال‌احمر، ادارات کل راه و شهرسازی و غیره می‌توانند از خروجی داده‌های این سیستم‌ها استفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.