| کد خبر: 170497 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

◄ ثبت ۱۴ میلیون تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی زنجان

با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در تیرماه سال جاری بیش از ۱۴ میلیون تردد ثبت‌شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان گفت: با توجه به کنترل‌تردد وسایل‌نقلیه با ۷۴ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در تیرماه سال جاری تعداد ۱۴.۱۶۱.۳۳۲ تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال زنجان (۷۴ مسیر به‌صورت رفت‌وبرگشت) ثبت‌شده ‌است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۶۰۲ میلیون تردد بود که زنجان با این میزان تردد رتبه چهاردهم کشور رادار است. بیش‌ترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۵۹۹.۵۱۰ تردد و محور خرمدره-ابهر با ۴۵۸.۷۹۷ تردد و کم‌ترین تردد در محور گرماب- زرینه‌رود با ۱۸.۴۷۵ جابه‌جایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲۲‌درصد از کل تردد وسایل‌نقلیه به وسایل‌نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۳.۱۱۸.۰۳۶ وسیله نقلیه سنگین). درحالی‌که میانگین کشوری ۱۴‌درصد بود و زنجان در رتبه هشتم کشور از حیث درصد تردد وسایل‌نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت ۹۸ درصد بوده‌ است.

دست‌نشان افزود: میانگین نرخ جریان‌تردد وسایل‌نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۶۲ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۷۴ وسیله نقلیه است. زنجان در خصوص نرخ جریان‌تردد وسایل‌نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۶ را در کشور داراست.

بیش‌ترین نرخ جریان‌تردد در آزادراه زنجان- قزوین با ۸۲۷ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور گرماب – زرینه‌رود با ۲۶ ‌تردد در ساعت صورت گرفته است. نرخ جریان‌تردد وسایل‌نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی زنجان در این مدت ۵۷ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. درحالی‌که میانگین کشوری این نرخ ۵۴ وسیله نقلیه سنگین بوده و زنجان رتبه ۱۰ را در کشور داراست.

با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های زنجان که شامل مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعا ۷.۶۲۸.۰۸۹ تردد است که حدود ۵۴ درصد از کل تردد در محورهای استان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.