| کد خبر: 79763 |

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران:

ساخت خطوط «ال‌آر‌تی» برای اولین بار در انتهای بزرگراه همت

تین نیوز | رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد ساخت خطوط LRT در پایتخت از سوی بخش خصوصی به شهرداری تهران مطرح شده است، گفت: در طرح جامع شهری تنها یک منطقه (انتهای همت) برای ساخت این خطوط در نظر گرفته شده و پیشنهادات بعدی در حد ایده است.

اقبال شاکری درباره طرح ساخت خطوط LRT (قطارهای سبک شهری)که طرح آن از مدت‌ها پیش توسط شهرداری تهران مطرح شده بود، اظهار کرد: اجرای این طرح هنوز به جزء انتهای همت که در طرح جامع شهری برای آن برنامه‌ریزی شده در نقاط دیگر شهر در حد ایده و مطالعات قبل از فاز صفر است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در بقیه نقاط شهر تهران هنوز به مطالعات اولیه هم نرسیده است، افزود: این طرح مورد موافقت کمیسیون عمران است. مشاوران عمرانی و بخش خصوصی پیشنهادات خود را درباره احداث خطوط LRT به شورای شهر اعلام کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شورای شهر این افراد را برای مذاکره به معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک معرفی کرده اما هنوز لایحه‌‌ای در این باره به کمیسیون عمران ابلاغ نشده است.

شاکری با بیان اینکه هزینه احداث این خطوط کمتر از احداث‌ و راه‌اندازی خطوط مترو است، عنوان کرد: این سامانه جزء حمل و نقل پاک محسوب و در معابری که احداث می‌شود حجم کمتری را اشغال می‌کند و لاین‌ عبور و مرور را مثل خطوط بی‌‌آرتی حذف نمی‌کند.

به گفته شاکری اجرای این طرح تا به امروز مورد توجه نبوده است اما از سال 94 اجرای آن در دستور کار برنامه جامع شهری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: این خطوط باید در مکان‌هایی احداث شود که کمترین تقاطع را اشغال می‌کنند و ساخت آن در هر معبری امکان‌پذیر نیست. البته می‌توان این خطوط را همانند مونوریل به صورت هوایی احداث کرد. منطقه بازار، مناطق منتهی به فرودگاه‌ها مکان‌های مناسبی برای ساخت این خطوط محسوب می‌شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.