| کد خبر: 74307 |

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سی‌وششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو مطرح کرد

انعقاد قراردادهای ۳ تا ۵ ساله خودروسازان با قطعه‌سازان

تین نیوز | مشارکت و همکاری خودروسازان و قطعه‌سازان و لزوم عقد قراردادهای بلندمدت ۳تا ۵ساله بین آن دو، محور اصلی سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در سی و ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو بود.

مهندس نعمت‌زاده همچنین در این جلسه بر تغییر ساختار نظام سنتی زنجیره تامین قطعات خودرو به نظام رده‌بندی tiering در راستای ارتقای بهره‌وری در صنعت قطعه تاکید کرد. در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با استماع گزارش تولید شرکت‌های خودروسازی تا پایان سال۱۳۹۴ بر لزوم عقد قراردادهای ۳تا ۵ساله بین خودروسازان با قطعه‌سازان تاکید کرد.

ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در بیان جزییات این نشست اظهار کرد: در این جلسه اعلام شد، تولید خودروی سواری تاکنون به ۶۲۶هزار و ۱۰۱دستگاه رسیده که ۱۰/۸درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ کاهش داشته است. قربانی افزود: در مجموع کل تولید خودرو در این مدت، تعداد ۶۸۲هزار و ۵۲۹دستگاه بوده که این میزان ۱۷/۴درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. قربانی تصریح کرد: درباره تولید خودروهای سبک حدود ۶۶درصد برنامه سال ۹۴محقق شده و در مجموع ۶۴/۳درصد برنامه انجام شده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور با اشاره به گزارش نظام رده‌بندی سازندگان قطعات خودرو به وسیله سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن ایران و با بیان اینکه بر اساس نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت، قطعه‌سازی زیربنای صنعت خودرو کشور است، ادامه داد: در گزارش نظام رده‌بندی سازندگان قطعات خودرو که به منظور تحقق اهداف سند توسعه صنعت خودرو تدوین شده است، به محورهای موضوعی مختلفی پرداخته شد. او با اشاره به اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مبنا بودن خلاقیت و نوآوری در توسعه در جهان گفت: مهندس نعمت‌زاده معتقد است تا زمانی که ما از شرایط فنی و اقتصادی خود راضی باشیم، تغییری شکل نخواهد گرفت.

قربانی با بیان نظرات مهندس نعمت‌زاده مبنی بر اهمیت برگزاری نشست‌های مشترک با قطعه‌سازان خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت مشارکت و همکاری خودروسازان و قطعه‌سازان و انجمن‌های مرتبط برای دستیابی به نتیجه مطلوب و اجرایی را ضروری دانسته و بر قراردادهای بلندمدت با قطعه‌سازان تاکید دارد. وی همچنین بر لزوم عقد قراردادهای ۳تا ۵ساله بین خودروسازان و قطعه‌سازان تاکید کرد و مقرر شد جلسه ویژه‌ای به نشست مشترک وزیر با قطعه‌سازان اختصاص پیدا کند. قربانی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید دارد که فناوری بسیار مطلوب ۲۰سال پیش به طور قطع امروز متحول شده و کاربردهای اولیه را ندارد و تا زمانی که باور به تحول و تغییر نداشته باشیم، همه این بحث‌ها بی‌نتیجه خواهد بود. وی ادامه داد: مهندس نعمت‌زاده همچنین با تاکید بر لزوم اهمیت دادن شرکت‌های تولیدی به تحقیقات و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه معتقد است باید برای کارهای بزرگ و تغییر در صنعت خودرو جسارت داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به نمونه‌های محقق شده بین‌المللی، لزوم کار کردن به شکل جهانی و استفاده از امکانات موجود در دنیا را مورد تاکید قرار داده است. قربانی اظهار کرد: مهندس نعمت‌زاده با تاکید بر ارتقای بهره‌وری و ارائه محصولات جدید تاکید کرد که برای عملیاتی کردن تغییر ساختار شبکه تامین، باید از نظام سنتی به نظام رده‌بندی سازندگان قطعه tiering حرکت کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم زمان‌بندی این پروژه مقرر کرده است که شرایط محیطی داخل کشور نیز در برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته و برای عملیاتی شدن آن کارکارشناسی دقیقی انجام شود. سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نیروی متخصص جوان در کنار افراد با تجربه به‌وسیله واحدهای تولیدی، توجه به کیفیت و توسعه و تنوع محصول برای دستیابی به رضایت مشتری را ضروری می‌داند.

قربانی تصریح کرد: مهندس نعمت‌زاده تاکید می‌کند وقتی می‌خواهیم تولید ملی موفقی داشته باشیم باید به دیدگاه‌ها و خواست مردم توجه کنیم و بدون پشتیبانی، مشارکت و همراهی مردم در صنعت خودرو نمی‌توانیم صنعت پیشرو و موفقی داشته باشیم که آن هم در گرو رضایت مردم از صنعت ملی است. براساس سخنانی که در سی و ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو مطرح شده است علاوه بر اظهارنظر بر انعقاد قراردادهای ۳ یا ۵ ساله خودروسازان با قطعه‌سازان و همچنین تغییر ساختار شبکه تامین قطعات خودرو در کشور بر لزوم افزایش کیفیت و تنوع محصول در صنعت خودرو و همچنین تلاش برای رضایت هرچه بیشتر مشتریان نیز تاکید شده است و به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی برای تحول در صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشورمان برای ایجاد بهره‌وری بیشتر در این صنایع و ارتقای کیفیت قطعات تولیدی و به دنبال آن خودروها از نکاتی است که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر آن تاکید فراوان دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.