| کد خبر: 62338 |

مشارکت ایرانی ها با «زیمنس» در حوزه ریلی

تین نیوز | مدیرعامل راه‌آهن در دیدار با عضو هیات‌مدیره شركت زیمنس به تشریح پروژه‌های موجود ریلی به منظور مشاركت شركت‌های ایرانی با شركت زیمنس پرداخت و گفت:پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ اصفهان و برقی كردن محور تهران ـ مشهد از جمله پروژه‌هایی است كه زیمنس می‌تواند با مشاركت شركت‌های ایرانی در آن سرمایه‌گذاری كند.


به گزارش تین نیوز  از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن‌ پور‌سید‌آقایی مدیرعامل راه‌آهن در دیدار با مدیرعامل شركت زیمنس با اشاره به همكاری‌های قبلی دو شركت؛ در اولویت بودن پروژه‌های راه‌آهن را از جمله سیاست‌های مدنظر دولت برشمرد و گفت: اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ اصفهان به سرمایه‌گذاری عظیمی نیاز دارد كه به منظور تامین فاینانس ناوگان مورد نیاز آن با چینی‌ها قراردادی منعقد شده است. 

وی در ادامه با اشاره به تامین لكوموتیو تهران ـ مشهد افزود: این پروژه از جمله طرح‌هایی است كه شركت زیمنس به منظور تامین لكوموتیو مورد نیاز آن می‌تواند با شركت مپنا همكاری داشته باشد.
 
پور‌سید‌آقایی تصریح كرد: فاینانس پروژه برقی كردن محور تهران ـ مشهد و همچنین اصلاح مسیر و سیستم بالا‌دستی آن از دیگر مواردی است كه دو شركت می‌توانند نسبت به همكاری‌های مشترك در مورد آن اقدام كنند.  مدیرعامل راه‌آهن همچنین در این جلسه به مشكلات مالی میان شركت زیمنس و شركت‌های ایرانی اشاره كرد و مقرر شد تا شركت زیمنس نسبت به رفع مشكل یاد‌شده اقدام كند.

عضو هیات‌مدیره شركت زیمنس در ادامه این مراسم با ابراز تمایل از شروع مجدد همكاری‌ها با راه‌آهن ایران گفت: در صورت اعلام جزئیاتی از پروژه‌های یاد‌شده، این آمادگی وجود دارد تا نسبت به عقد قرارداد با شركت راه‌آهن در سال آینده میلادی اقدام شود. عضو هیات‌مدیره شركت زیمنس همچنین از آمادگی این شركت برای همكاری با شركت مپنا و اقدام در جهت بومی‌سازی لكوموتیوها خبر داد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.