| کد خبر: 62279 |

آغاز مذاکرات ایران و روسیه برای ساخت مشارکتی هواپیما

تین نیوز | یک کارشناس حمل و نقل هوایی از آغاز مذاکرات ایران و روسیه برای ساخت مشارکتی هواپیما خبر داد.

 
بیژن بنکدار با اشاره به مذاکراتی که بین ایران و روسیه در نمایشگاه هوایی مکس روسیه انجام شد، گفت: مذاکراتی با سازنده هواپیمایی سوخو ۱۰۰ انجام گرفت که البته این مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است اما برای ساخت مشارکتی این هواپیما مذاکراتی انجام شده است.

 
وی با اشاره به انتقال تکنولوژی ساخت هواپیما از شرکت‌های روسی به شرکت‌های ایرانی، افزود: در حال حاضر فرصت‌های خوبی در بخش حمل و نقل هوایی در اختیار ایران قرار دارد و باید منافع ملی برای ورود و خرید هواپیما در نظر گرفته شود، چراکه در حال حاضر بزرگترین شرکت‌های سازنده هواپیما در دنیا ابراز تمایل برای همکاری با ایران دارند.

 
این کارشناس حمل و نقل هوایی در خصوص احتمال ورود هواپیماهای روسی به کشور، اظهار داشت: در حال حاضر مذاکرات در این زمینه انجام شده است اما هنوز در شرایط مطالعه و بررسی هستیم. البته بررسی‌هایی در زمینه تولید سیستم‌های الکترونیکی، موتور و بدنه هواپیما و تست‌های پروازی این هواپیما انجام گیرد تا شرایط ایمنی این هواپیما مشخص شود.

 
وی با اشاره به اینکه بررسی‌هایی باید در زمینه تولید سیستم‌های الکترونیکی، موتور و بدنه هواپیما و تست‌های پروازی این هواپیما انجام گیرد تا مشخص شود هر کدام از این مراحل باید در چه شرکتی انجام شود، گفت: این هواپیما هنوز وارد پروسه تولید قطعی نشده است و در مراحل اولیه قرار دارد، بنابراین نمی‌توان نظر کارشناسی دقیقی در این خصوص داد. از این نوع هواپیما فقط یک یا دو نوع تولید شده و در کشور ما هم این هواپیما وجود ندارد.

 
این کارشناس هوا و فضا با اشاره به اینکه در شرایط فعلی همکاری خوبی برای انتقال تکنولوژی از روسیه به ایران وجود دارد، گفت: امسال شرایط جدیدی در سطح بین الملل برای ایران ایجاد شده که این موضوع رقابت را تشدید کرده است، ضمن اینکه کشورهای غربی تمایل زیادی به همکاری با ایران دارند که روسیه هم سعی دارد از این بازار عقب نماند.

 
وی با تاکید بر اینکه ما باید منافع کشور را در نظر بگیریم و از بهترین تکنولوژی‌ها استفاده کنیم، افزود: ما باید با هر دو طرف مذاکره داشته باشیم، زیرا نیاز ما در بخش هوایی بسیار گسترده است، بنابراین باید با در نظر گرفتن منافع، بهترین انتخاب را داشته باشیم.

 
این کارشناس حمل و نقل هوایی با بیان اینکه در ۳۰ سال گذشته که با تحریم این صنعت روبرو بودیم، دستاوردهای بزرگی به دست آورده ایم، ادامه داد: توان بالای ایران برای شرکت‌های غربی جذابیت ایجاد کرده و ایران را به عنوان یکی از هاب های منطقه در نظر می گیرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.