| کد خبر: 5723 |

انجام مطالعات برای ایجاد مسیرهای سامانه اتوبوس تندرو در قم

تین نیوز | مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری قم از انجام مطالعات برای ایجاد مسیرهای سامانه اتوبوس رانی تندرو در این شهر خبر داد.
 
سعید امرالهی بیان کرد: با توجه به مساعدتی که در گذشته از طریق مشاوران در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری استان قم انجام شد و همچنین مصوبات شورای ترافیک استان، خوشبختانه 2 مسیر سامانه اتوبوس تندرو برای استان قم به تصویب رسیده است.
 
وی ادامه داد: با همت مدیریت شهری مسیر شماره یک حد فاصل میدان صنعت تا میدان ولیعصر در شهرک قائم به طول بیش از 12 کیلومتر راه اندازی شده است.
 
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری قم اضافه کرد: با لحاظ وضعیت معابر و شوارع و پیش بینی حداکثر رفاه، قسمتی از طول مسیر به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده و به مرور نسبت به تشکیل مسیر و برنامه ریزی تردد ناوگان به صورت یکپارچه اقدام خواهد شد.
 
وی گفت: خط مذکور دارای 16 ایستگاه در طول مسیر در رفت و برگشت است که میادین صنعت، امام خمینی(ره)، سعیدی، شهید مطهری، میرزای قمی، میدان پلیس و ولیعصر را شامل می‌شود.
 
امرالهی بیان کرد: خط شماره 2 بر اساس مطالعات انجام شده و تشکیل کمیته شورای ترافیک، شامل خط 19 دی، خیابان ارم و 45 متری صدوق و برعکس می‌شود که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته تا بتوان هر چه سریع تر نسبت به اجرای آن اقدام کرد.
 
وی تأکید کرد: این سامانه علاوه بر اینکه انعطاف پذیری بیشتری در سیستم حمل و نقل اتوبوس دارد، سرعت و اطمینان بیشتری را نسبت به قبل در سیستم حمل و نقل دارا می‌باشد.
 
وی بیان کرد: طی چند روز اخیر اکثر مسافرانی که از اتوبوس‌های مذکور برای جابجایی استفاده کرده‌اند به دلیل طی کردن مسیر طولانی توسط این اتوبوس‌ها رضایت خود را از آن اعلام داشته‌اند.
 
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری قم گفت: به منظور کاهش ترافیک و مشکلات مشابه در شهر مقدس قم باید به سمت توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و ارتقای فرهنگ استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی پیش رفت.
 
وی تقاضا کرد: شهروندان و مسافران، اتوبوس رانی را در رسیدن به این مهم که لازمه دستیابی به شهری سالم و آرام با حمل و نقل سریع، ایمن و کارآمد است یاری کنند.
 
امرالهی در پایان گفت: لازم به ذکر است که مسافران با استفاده از اتوبوس‌های تندرو تنها با پرداخت یک کرایه با استفاده از کارت الکترونیک شهروندی به مبلغ 282 تومان می‌توانند مسیری طولانی را طی کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.