| کد خبر: 51886 |

سه محصول جدید سایپا به بازار می آید

تین نیوز | مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: امسال سه محصول جدید را به بازار عرضه خواهیم کرد.

سعید مدنی در حاشیه مراسم اهدای جایزه اصالت قطعه در جمع خبرنگاران افزود: خودرو جدید H330 در شرکت پارس خودرو و H230 در شرکت اصلی سایپا تولید می شود و خودرو 232 در نیمه دوم امسال روی پلت‌فرم X200 و با طراحی ایرانی به بازار عرضه خواهد شد.

مدنی درباره همکاری با خودروسازان چینی گفت: آنچه که با عنوان خودروهای چینی با برندهای مختلف در بازار وجود دارد به طور عمده وارداتی است و شرکت‌های خودروساز اگر بخواهند با شرکت‌های چینی کار کنند سراغ خودروسازان معتبر چینی خواهند رفت.

وی افزود: خودروهای چینی تا آزمایش و امتحان خود را از نظر کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش و کیفیت قطعات پس ندهند، خودروسازان داخلی در سطح وسیع با آنها همکاری نخواهند کرد.

مدنی گفت: پیش‌بینی ما همکاری 5 درصدی برای آزمایش خودروهای چینی است و ما باید از فضای رقابتی که چین در تولید خودرو با دیگر کشورها ایجاد کرده است، استفاده کنیم.

در مراسم دیروز، اما مدیرعامل سایپا یدک نیز گفت: اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ورود قطعات یدکی تقلبی انتظارات را برآورده نمی‌کند.

وحیدزاده اظهار کرد: نیروی انتظامی، اماکن و گمرک وظایف خود را انجام می‌دهند، اما مرزهای کشور پهناور است و قطعات تقلبی وارد یا شاید هم در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل گستردگی کشور امکان عملیات پلیسی و انتظامی در زمینه‌ قطعات یدکی تقلبی و قاچاق وجود ندارد، خاطر نشان کرد: همه می‌خواهند جلوی قطعات تقلبی را که باعث ایجاد خطر برای جان و مال مردم می‌شود را بگیرند، اما این کار عملا امکان‌پذیر نیست.

وحیدزاده ادامه داد: در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شده و خود مردم به این نتیجه برسند که از قطعات غیراصلی که تقلبی و قاچاق هستند استفاده نکنند.

مدیرعامل سایپا یدک افزود: در این زمینه سامانه پیامکی اعلام اصالت قطعه راه‌اندازی شده تا مصرف‌کنندگان بتوانند از این طریق قطعه اصلی را از قطعات تقلبی تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه جبران ضرر‌وزیان جانی وارد شده از ناحیه قطعات تقلبی و قاچاق مشکل و بعضا غیرممکن است، تصریح کرد: باید پیش از ایجاد سوانح از عرضه و به کارگیری قطعات یدکی تقلبی و قاچاق به طرق مختلف از جمله فرهنگ‌سازی جلوگیری شود.

در مراسم دیروز اما نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز در اقتصاد حرف اول را بازار و مشتری می‌زند و بنگاه اقتصادی‌ موفق خواهد بود که بازار بزرگ‌تری در اختیار داشته باشد.

محمد حسن ابوترابی‌فرد اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی در ایران هنوز برای مشتری احترام لازم را قائل نیستند هر چند در فرهنگ پیشینیان ما مشتری جایگاه احترام‌آمیزی داشته است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ایران در گذشته واژه ارباب‌رجوع به درستی انتخاب شده است، خاطر نشان کرد: در گذشته قبل از آنکه غربی‌ها در جهت مشتری‌مداری حرکت کنند، در ایران مشتری در جایگاه ارباب قرار داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.