| کد خبر: 44772 |

ترانزیت عمومی کالا از گمرک ماهیرود سربیشه در دستور کار قرار گرفت

تین نیوز | مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: با رایزنی ها انجام شده ترانزیت عمومی کالا از گمرک ماهیرود سربیشه در دستور کار قرار گرفته است.
 
محمدعلی خاشی اظهارکرد: درخواست موافقت با ترانزیت عمومی کالا به گمرکات کشور ارسال شده که تاکنون قول های مساعدی در خصوص موافقت با ترانزیت کالا از گمرک ماهیرود شهرستان سربیشه دریافت کرده ایم.
 
وی یکی از مشکلات گمرک ماهیرود شهرستان سربیشه را در خصوص ترانزیت عمومی کالا را عدم فراهم نبودن زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: زیرساخت ها از نظر مقررات ترانزیتی در گمرک ماهیرود فراهم نیست.
 
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عدم وجود سکوی تخلیه بار، انبار، پارکینگ و محوطه سازی را از مشکلات گمرک ماهیرود در زمینه ترانزیت عمومی کالا برشمرد و گفت: امید است با حداقل امکانات در گمرک ماهیرود وجود دارد بتوانیم موافقت ترانزیت عمومی کالا رابگیرم و در آینده نزدیک این زیرساخت ها را فراهم کنیم.
 
مجتمع ۱۷ هکتاری گمرک خراسان جنوبی در دست انداز بی پولی
خاشی با بیان اینکه در حال حاضر تنها در گمرک ماهیرود ترانزیت مشتقات نفتی انجام می شود، گفت:دریافت مجوز ترانزیت کالای عمومی باعث رونق فعالیت های بازرگانی در مرز و اشتغال در خراسان جنوبی می شود.
 
وی به مجتمع ۱۷ هکتاری در حال ساخت گمرکات خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: فاز اول این پروژه در مجموع ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اضافه کرد: برای این پروژه شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برآورد شده که تاکنون در زمینه احداث این پروژه حدود سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
 
خاشی گفت: در سال جاری برای این پروژه یک میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان اعتبار مصوب شده که از این میزان تاکنون ۴۲۳ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و امید است که مجموع اعتبار سال جاری این پروژه به صورت کامل اختصاص یابد.
 
وی بیان کرد: برای مناقصه فاز دوم این پروژه نیازمند اعتبار هستیم که با تخصیص اعتبار کم در سال جاری نمی شود این پروژه را اجرایی کرد.
 
بازارچه های مرزی خراسان جنوبی در تعطیلی به سر می برد
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات بازارچه های مرزی خراسان جنوبی نیز گفت: بازارچه یزدان شهرستان زیرکوه و گلورده شهرستان درمیان همچنان از ماه گذشته تعطیل است و ۴۵ روز است که این بازارچه ها از طرف افغان مورد بی مهری قرار گرفته است.
 
خاشی گفت: بازارچه های خراسان جنوبی از طرف ایران باز است و افغانستان به صورت مکرر قفل بی مهری بر در این بازارچه ها می زند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون مسئولان استانی در خصوص فعال کردن بازارچه های استان پیگیر های زیادی کرده اند، گفت: امید است در جریان سفر رئیس جمهور کشور افغانستان به خراسان جنوبی مشکلات بازارچه های مرزی استان در جریان این سفر مورد بررسی و برای فعال بودن دائم این بازارچه ها راهکارهایی ارائه شود.
 
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در 11 ماهه نخست سال جاری سه هزار و ۹۳۳ دستگاه کامیون به وزن ۹۶ میلیون کیلوگرم به کشور افغانستان ترانزیت شده است، گفت: این کامیون ها از عراق و امارات از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.
 
خاشی اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۵۵ درصد و از نظر وزن ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه  سال گذشته افزایش یافته است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.