| کد خبر: 35868 |

راه‌اندازی مجدد خط مستقیم کشتیرانی در چابهار

تین نیوز | دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: پهلودهی کشتی‌های بزرگ در اسکله جدید چابهار با هدف راه اندازی مجدد خط مستقیم کشتیرانی فعال می‌شود.
 
اکبر ترکان امروز - دوشنبه - در نشست با فعالان اقتصادی (سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان عضو اتاق بازرگانی) منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه توسعه اسکله ها، راه آهن چابهار - زاهدان و اتصال آن به شبکه سراسری، انتقال خط لوله گاز از پارس جنوبی و استفاده از معادن جزو ضروریات توسعه استان و شرق کشور است، اظهار کرد: می بایست راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی و فعال کردن اسکله جدید جهت پهلودهی کشتی های بزرگ‌تر از TEU 1500 کانتینر توسط سازمان منطقه آزاد چابهار تسریع شود.
 
وی در ادامه افزود: با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی و توسعه اسکله ها می توانیم شاهد تحول چشمگیری در حوزه ترانزیت و رونق اقتصادی منطقه باشیم.
 
ترکان با توجه به دارا بودن مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان و قرابت فرهنگی با این کشورها گفت: تعداد زیادی اتباع خارجی در منطقه آزاد سرمایه گذاری کرده‌اند و عده بسیاری هم مشتاق به سرمایه گذاری هستند، باید روند ورود و خروج آنها را تسهیل کنیم.
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد اظهار کرد: عملیاتی کردن اختیارات تفویض شده از سوی وزارت صنعت و معدن به منطقه آزاد چابهار بایستی به صورت جدی در دستور کار سازمان قرار گیرد تا روند توسعه بهبود یابد.
 
ترکان در ادامه گفت: پس از بازدید از بندر تاریخی تیس باید بگویم که در حق آبادانی این روستا بسیار کوتاهی شده ضمن این که این روستا در محدوده منطقه آزاد چابهار واقع شده که توسعه آن بدون مشارکت جامعه محلی محقق نخواهد شد.
 
وی از مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار خواست رضایت اجتماعی در جامعه محلی ایجاد کنند و با فضای ایجاد شده می توان وضعیت مدارس سطح شهرستان چابهار را بهبود بخشیده و سطح کیفی آنان را بالا ببرید.
 
تغییر در وسعت منطقه آزاد ماکو مستلزم تصویب مجلس است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین گفت: منطقه آزاد ماکو دروازه اصلی حمل و نقل جاده‌ ای اروپا با ایران است و هر نوع تغییری در وسعت این منطقه مستلزم تصویب مجلس است.
 
ترکان اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو دروازه اصلی حمل و نقلی جاده ای کشور و دروازه اصلی تجارت با اروپاست.
 
وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های منطقه آزاد ماکو مورد اهمیت است، گفت: همت استاندار آذربایجان شرقی، مدیر منطقه و اعضای هیات مدیره بر این است این زیر ساخت‌ها مهیا شود.
 
ترکان تصریح کرد: در حال حاضر محور ایواوغلو بازرگان و فرودگاه اصلی‌ترین این زیر ساخت‌ها است که امیدوارم با موفقیت به نتیجه برسد.
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد اضافه کرد: در مرز بازرگان هم فعالیت های خوبی صورت گرفته است. دالان‌های جدید برای اینکه بتواند همزمان دو خط تریلی خارج بشود و دو خط از صف‌های تریلی وارد شود، الان مهیا شده و امیدواریم دیگر گرفتاری های صف های طولانی در مرز نداشته باشیم.
 
وی در مورد وضعیت کنونی این منطقه و برنامه های دبیر خانه برای افزایش یا کاهش وسعت منطقه آزاد ماکو گفت: وسعت این منطقه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و هر نوع تغییری مستلزم تصویب مجلس است؛ بنابراین بررسی هایی در حال انجام است و بدون افزایش در مساحت شاید مرزهای منطقه اصلاحات جزئی نیاز داشته باشد که البته همین اصلاحات هم باید لایحه شود و در مجلس مورد تصویب قرار بگیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.