| کد خبر: 21899 |

◄ ورود تاکسی هیبرید در اتنظار مصوبه وزارت صنعت و معدن / عدم اختصاص برخی آپشنها به تاکسی های تولید داخل

تین نیوز | مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص زمان ورود خودروهای هیبرید به ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: تفاهم نامه ورود تاکسی های هیبرید با سود 4 درصد، مصوبه شورای وزیران را کسب کرده و در انتظار صدور مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

میثم مظفر در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه مرکز علمی کاربردی تاکسی رانی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار تین نیوز دلیل تاخیر صدور مجوز وزارت صنعت را ورود تکنولوژی جدید به کشور و عدم تعریف استانداردهای لازم دانست و گفت: امید می رود ظرف چند هفته آینده مجوز ورود خودروی هیبرید به کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شود.
وی افزود: تاکسی داران باید به این نکته توجه داشته باشند که اساسا بهینه سازی ناوگان تاکسیرانی در کشور تابع قراردادی است که سازمان تاکسی رانی با ستاد حمل ونقل و سوخت کشور منعقد می کند.

مظفر خاطرنشان کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته با مسئولان ایران خودرو، مقرر گردید در کنار تحویل سمند EF7 تنوعی از محصولات ایران خودرو در سبد نوسازی ناوگان تاکسی رانی شهر تهران و دیگر شهر ها قرار بگیرد که دراین راستا وعده هایی از سوی ایران خودرو داده شده که تاکنون عملیاتی نشده است.
وی گفت: متاسفانه در کشور ما خودروسازان بعضا از تخصیص برخی آپشن ها و آیتم ها در خودروهایی با کاربری تاکسی، صرفنظر می کنند و این نقدی است که ما خود به آن اذعان داریم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، خودروهایی که کاربری تاکسی برای آنها تعریف می شود از سیستم ایمنی، استاندارد و کیفیت بالاتری نسبت به دیگر خودروها برخوردارند.


وی با اشاره به مذاکرات سازمان تاکسی رانی و مدیر عامل ایران خودرو، گفت: بر اساس مذاکرات، ایران خودرو متعهد شده تا به درخواست متقاضیان پژو 405 جامه عمل بپوشاند.

وی با توصیه به تعجیل به آن دسته از رانندگان تاکسی که تاکنون اقدام به نوسازی تاکسی خود نکرده اند، تاکید کرد: تاکسیران های عزیز با توجه به افزایش لحظه ای قیمت ها و بحث آلاینده های زیست محیطی ناشی از کارکرد تاکسی های فرسوده انجام این مهم را به تاخیر نیندازند.

مظفر در پایان ابراز داشت: بر اساس مطالعات مرکز کنترل کیفیت هوای تهران، سنمد EF7 جایگزین مناسبی برای تاکسی های فرسوده با توجه به تولیدات موجود داخلی است.



اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.