| کد خبر: 21846 |

◄ جزییات افتتاح مرکز علمی کاربردی تاکسیرانی / تاکسیرانی، جزء مشاغل سخت و زیان آور قرار می گیرد

تین نیوز | مراسم افتتاحیه مرکز آموزش علمی کاربردی تاکسیرانی با حضور جمعی از مسئولان شورای شهر، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در محل این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در افتتاح این مراسم، میثم مظفر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: اعتقاد برآن است که اگر بخواهیم خدمات شایسته و در خور مردم تهران داشته باشیم، علاوه بر بحث ارتقای ناوگان و کیفیت آنها و بکارگیری سیستم هوشمند در کنار مسائل فنی، باید به فرهنگ تاکسیرانان خود نیز توجه داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به حضور 80 هزار تاکسی در شهر تهران، اگر تاکسی داران اخلاقمند باشد، تاثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ متعالی بین چهار و نیم میلیون مسافر خواهد داشت و آنها می توانند سفیران فرهنگ در سطح شهر تهران باشند.

مظفر با بیان اینکه تاکسیرانان فرودگاه باید به حداقل زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، افزود: برای این منظور  دوره های تخصصی خاصی برای تاکسیرانان در نظر گرفته ایم و در طرحی پیش بینی کرده ایم هر تاکسیرانی به نمره منفی حداکثری برسد باید در مرکز آموزشی، دوره کاردانی را بگذراند. ارتقای فرهنگ تاکسیرانی از جمله اهداف این سازمان است.

همچنین دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: خوشحالی از این بابت است که در شهر تهران به همراه شهردار، پروژه های بسیار زیادی از جمله تکمیل پروژه بسیار قدیمی بزرگراه رسالت انجام شده است.

وی افزود: اقدامی که امروز صورت می گیرد در جهت ارتقای کیفیت است اما باور من این است که شغل هایی که در ارتباط با مردم تعریف می شوند، اگر از مسائل آموزشی بیشتری برخوردار باشد، تاثیر مطلوب تری بر فرهنگ مردم خواهند داشت.

وی افزود: کسانی که در بحث حمل و نقل فعالیت دارند، هر ساله باید مورد ارزیابی قرار گیرند. اگر بتوانیم این امر را در بحث حمل و نقل شهری بگنجانیم، قطعا از اثرات مطلوب آن بهره خواهیم برد.

دنیامالی با بیان اینکه تاکسیرانی شغل بسیار پر زحمتی گفت: طی بحث هایی که در هفته های گذشته انجام شد، تلاش شده این شغل جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد اما متاسفانه شاهد اشتغال افرادی با سن بالا در این شغل هستیم. باید محدودیت سن در بحث رانندگان تاکسیرانی در سطح شهر تهران لحاظ شود.

وی افزود: اگر بتوانیم فضای آکادمیک برای آموزش تاکسیرانان به وجود آوریم بیش از هرچیز به شخصیت رانندگان توجه کرده ایم؛ ضمن آنکه این احترام باید دو طرفه باشد و انگیزه لازم برای تاکسیرانان در بحث آموزشی لحاظ شود.

وی گفت: در مقایسه تاکسیرانی تهران با شهر مشهد و چند شهر دیگر، تاکسیرانی تهران موفق تر بوده اما جای کار بیشتری دارد. همچنین نظرات تاکسیرانان برای نیل به نتایج بهتر در این بخش ما را یاری رسان خواهد بود.

همچنین حجت الله بهروز، قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز در این مراسم گفت: آموزش در همه امور از جایگاه خاصی برخوردار است. شهرداری تهران در برنامه پنج ساله اول نگاه سخت افزاری داشت و عقب ماندگی های چند ده ساله را جبران کرد. در این زمینه پروژه های بسیار عظیمی افتتاح شد و می توان گفت تلاش شهرداری از مشکلات مردم کاسته است و در برنامه پنج ساله دوم نگاه نرم افزاری مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: در بخش های مترو و اتوبوسرانی به لحاظ کیفیتی موفقیت های زیادی کسب کردیم. بخشی که مظلوم واقع شد، بخش تاکسیرانی است که ابعاد وسیع آن گویای اهمیت آن است.

بهروز با تاکید بر اینکه 20 تا 30 درصد از مسافران توسط تاکسی جابجا می شوند، افزود: مقایسه ها تنها از آن لحاظ است که ببینیم چه طیف عظیمی از زحمت در این بحث، متوجه تاکسیرانی است. بزرگترین امتیاز این بخش آموزشی بودن آن است که باید به آن توجه شود. شاید با تلاش زیاد هم نتوان کاستی های موجود در این بخش را کاهش داد، زیرا سال ها زمان نیاز دارد تا این امور مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که کمتر به آن در بخش حمل و نقل توجه شده است، فرهنگ سازی در این شبکه است. به نظر می رسد به سادگی می توان از آموزش به فرهنگ و اصلاح الگوها رسید که این موضوع در تمام جوامع مورد توجه بوده است اما امید می رود افتتاح این مرکز سنگ بنای مفیدی برای فرهنگ سازی مطلوب در صنعت حمل و نقل باشد.

وی گفت: این افتتاح تمام آنچه از تاکسیرانی انتظار می رود، نیست و قطعا باید به این مقوله بیشتر توجه شود. امید می رود راننده تاکسی بودن به یک حرفه تبدیل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.