| کد خبر: 17125 |

چینی ها برای سرمایه گذاری در طرح های حمل و نقل قم اعلام آمادگی کردند

تین نیوز | مشاور عالی استاندار ˈگنسوˈ چین از آمادگی سرمایه گذاری در چندین طرح عمرانی بزرگ استان قم از جمله مرحله دوم منوریل و احداث فرودگاه بین المللی این شهر خبر داد.
 
 ˈاویانگ جیانˈ روز یکشنبه در نشست همکاری های اقتصادی استان های قم و ˈگنسوˈ چین در قم افزود: باید هرچه زودتر مقدمات انعقاد تفاهم نامه های طرح های قم آماده شود تا سرمایه گذاری در این طرح ها عملی گردد.
 
وی با ابراز خرسندی از سفر به استان قم، دو کشور ایران و چین را از کشورهای متمدن واقع شده در جاده ابریشم دانست و گفت: همکاری های اقتصادی استان های قم و گنسو در سال های اخیر عمیق تر شده است.
 
جیان با بیان اینکه ارزش صادرات و واردات استان گانسو با ایران، رقمی بالغ بر یکصد میلیون دلار در سال است افزود: توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو استان قم و گنسو باعث افزایش این رقم خواهد شد.
 
وی ادامه داد: رفت و آمدهای تجاری خوبی بین مسوولان دو استان و تجار برقرار شده و مذاکرات خوبی در زمینه های کشاورزی، صنایع و معادن، گردشگری و حمل و نقل برای سرمایه گذاری طرفین انجام شده است که امیدواریم این مذاکرات منجر به توسعه روابط تجاری دو استان شود.
 
وی، گسترش روابط تجاری دو استان قم و گنسو را باعث احیا و اعتبار بخشی مجدد به جاده ابریشم دانست و ابراز امیدواری کرد: چنین همکاری های عملی، مفید و دوستانه، الگویی برای همکاری دیگر استان های دو کشور ایران و چین شود.
 
مشاور عالی استاندار گنسو، حمایت بیش از پیش برای طرح های سرمایه گذاری و افزایش دامنه تجاری واردات و صادرات را در توسعه روابط تجاری دو استان مثمر ثمر دانست و گفت: فرصت های سرمایه گذاری خوبی در استان گنسو در بخش کشاورزی و غذای حلال وجود دارد.
 
جیان همچنین افزود: ما در بخش های خاک، نمک زدایی، بیابانزدایی، انرژی خورشیدی، انرژی بادی، فراوردهای گوشتی به صورت اسلامی، صنایع و معادن، تاسیسات زیربنایی و احداث جاده، تجربه های بین المللی داریم و آماده ایم در این طرح ها نیز سرمایه گذاری کنیم.
 
نشست همکاری های اقتصادی استان های قم و گنسو چین، امروز با حضور مسوولان دو استان، همچنین مقامات کشوری و 200 نفر از سرمایه گذاران چینی در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.
 
عصر امروز نیز نمایشگاه همکاری های اقتصادی دو استان قم و گنسو در محل نمایشگاه های دائمی قم با حضور 90 شرکت طرف چینی گشایش می یابد.
 
نشست همکاری های اقتصادی استان های قم و گنسو و همچنین نمایشگاه همکاری های اقتصادی دو استان، عصر فردا به کار خود پایان می دهد.
 
همچنین در پایان این نشست، تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر قم و لیانشای چین به امضای فرمانداران دو شهر برای همکاری بیش از پیش در زمینه های مختلف رسید.
 
چندی است مسوولان دو استان قم و گنسو، توسعه روابط اقتصادی و تجاری را در دستور کار خود قرار داده اند.
 
استان گانسو در غرب چین قرار داد و دارای 26 میلیون نفر جمعیت است

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.