| کد خبر: 11574 |

معاون وزیر راه در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ چشم انداز راه روستایی در افق ۱۴۰۴ / استفاده از بتن غلتکی منوط به قیمت سیمان بعد از هدفمندی است

تین نیوز | معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالعات تکمیلی انجام شده در خصوص وضعیت راه‌های روستایی، گفت: بر اساس چشم انداز 1404 حدود 25 الی 30 هزار کیلومتر به 153 هزارکیلومتر راه روستایی بالای 20 خانوار اضافه خواهد شد.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تکمیل شبکه راه‌های روستایی کشور اظهار داشت: بر اساس چشم انداز  1404، مطالعاتی در خصوص توانمند سازی  شبکه راه روستایی جهت عبور مدهای مختلف حمل و نقلی صورت گرفته است که در حال حاضر مطالعات 21 استان نهایی شده و باقی استانها ظرف 2 ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده، 25هزار الی 30 هزار کیلومتر راه روستایی تا افق 1404 به شبکه 153 هزار کیلومتری راه روستایی بالای 20 خانوار اضافه خواهد شد. 

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: همچنین مذاکراتی با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای شکل‌گیری مطالعاتی در خصوص تامین استانداردهای لازم در راه‌های کم تردد نیز صورت گرفته است.
 
بودجه تامین قیر راه روستایی 600میلیارد تومان است
میرشفیع در ادامه با اشاره به افزایش قیمت قیر و استفاده از بتن غلتکی در روکش جاده‌ها بیان کرد: در تبصره 2 قانون بودجه سال 93، مبلغ 600 میلیارد تومان برای تامین قیر راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه"در حال حاضر استفاده از بتن غلتکی به دلیل قیمت سیمان نسبت به آسفالت با توجه به قیمت بالای قیر، مقرون به صرفه تر است" تصریح کرد: علی‌رغم ظرفیت تولید قیر در کشور، باید دید قیمت سیمان پس از هدفمندی یارانه‌ها چه قدر با قیر تفاوت خواهد داشت.
 
معاون وزیر راه در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش برای استفاده از روش تثبیت با آهک و یا سایر مواد افزودنی در جاده‌های خاک رسی به ویژه راه های روستایی جنوب کشور هستیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.