| کد خبر: 225449 |

◄ پروژه‌های جدید برای توسعه دومین بندر استراتژیک کشور

نکته مهم در بهره وری از بندر امام خمینی (ره) در عرصه تجارت خارجی این است که بندر امام، مطمئن‌ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق، ترکیه، حوزه قفقاز و اروپای شرقی است که بویژه در سال های اخیر تلاش شده تا پتانسیل‌های مناسب پسکرانه ای جاده ای، ریلی و هوایی آن تامین شود.

تین نیوز

با استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مزیت‌های کم‌نظیر اقتصادی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، هفته گذشته ١٠ پروژه‌ سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ١٠ هزار میلیارد به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش تین نیوز، نظر به اهمیت تجهیز این بندر، بهره‌برداری از چهار باب انبار چند منظوره نگهداری کالا، مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، پایانه مکانیزه غلات شماره سه بندرامام خمینی(ره)، احداث ۲ خط کارخانه تصفیه روغن خوراکی از اهم پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجتمع بزرگ بندری بود.

­­همچنین تعمیر اساسی اسکله‌های ٣١ تا ٣۴، تعمیر اساسی خطوط راه‌آهن داخلی محورB و سیلو، عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی خورموسی و تثبت دایک برای استحصال پسکرانه اسکله یک تا ۶، ایستگاه آتش‌نشانی زمین‌های پشتیبانی بندرامام خمینی (ره)، تامین روشنایی باراندازهای خاکی و لایروبی در پایه اسکله‌های ٣٧ تا ٣٨ در محدوده بندر امام خمینی(ره) از جمله پروژه‌های عمرانی بنادر و دریانوردی خوزستان بود.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل ونقل دریایی درباره اهمیت این بندر به خبرنگار ما گفت: بندر امام، نزدیک‌ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور است که در عین حال کوتاهترین آنها نیز هست.

پوریا سیدامامی تصریح کرد: نکته مهم در بهره وری از این بندر در عرصه تجارت خارجی این است که بندر امام، مطمئن‌ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق، ترکیه، حوزه قفقاز و اروپای شرقی است که بویژه در سال های اخیر تلاش شده تا پتانسیل‌های مناسب پسکرانه ای جاده ای، ریلی و هوایی آن تامین شود.

او اضافه کرد: مزیت هایی مثل اتصال به مبادی ترانزیتی و راه‌آهن سراسری کشور و همچنین نزدیکی به فرودگاه‌های بندرماهشهر، آبادان و اهواز باعث شده تا مناسب‌ترین بندر کشور برای ترانشیپ کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

گفتنی است که از حیث اهمیت بنادر امام خمینی (ره) دومین بندر مهم کشور با ترمینال‌های اختصاصی، کانتینری، عمومی، فراورده‌های نفتی و مواد معدنی است که قابلیت تخلیه و بارگیری کشتی‌های کانتینری پست پاناماکس (نسل چهارم) و کشتی‌های با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته بندری و دریایی به منظور ارائه خدمات سریع و ایمن به کشتی و کالا، برخورداری از سیستم تک پنجره (Single Window) به منظور ارائه خدمات متمرکز به مشتری، برخورداری از سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) و سیستم بین‌المللی امنیت اطلاعات (ISMS)، سیستم پرداخت الکترونیک از طریق سیستم (PSPOS) و برخورداری از سامانه هوشمند حوالهٔ الکترونیکی کامیون (ETT) را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.