| کد خبر: 267235 |

۶۵۰ کیلومتر پروژه راهسازی در خوزستان در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طول پروژه های راهسازی در دست اجرای استان ۶۵۰ کیلومتر است که توسط اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ساخته می شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طول پروژه های راهسازی در دست اجرای استان ۶۵۰ کیلومتر است که توسط اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ساخته می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های راهسازی در استان اظهار کرد: در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزادراه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است.

وی افزود: طول کل پروژه های راهسازی در دست اجرای استان ۶۵۰ کیلومتر است که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ساخته می شود.

بیات منش با بیان اینکه برای تکمیل پروژه های فعال در حوزه راه بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، ادامه داد: این میزان راه با اعتبار بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که از این میزان ۲۶۰ کیلومتر در قالب ۶۰ پروژه فعال به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان توسط این اداره کل در حال اجرا است.

وی به پروژه های شاخص در حوزه راهسازی خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: محور اهواز – خرمشهر به طول ۱۰۵ کیلومتر یکی از این پروژه ها است که ۲۵ کیلومتر از سمت خرمشهر در دست اجرا است و ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز پیمانکار آن مشخص شده و برای تکمیل آن ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیات منش عنوان کرد: محور تردد زوار اربعین شامل اهواز- چذابه به طول ۱۱۵ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر آن تکمیل و چهارخطه شده است. این محور ۴ دستگاه پل بزرگ دارد که در حال احداث است. پل سابله تکمیل شده، پل حمیدیه در حال مشخص شدن پیمانکار، پل سوسنگرد با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجرا و پل بستان مطالعات آن به اتمام رسیده و در مرحله برگزاری مناقصه و نیازمند اعتبار است.

وی ادامه داد: پل عنافچه از دیگر پروژه های شاخص است که دولت اهتمام ویژه ای به آن دارد. پیشرفت فیزیکی این پل ۶۰ درصد و برای اتمام عملیات اجرایی آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

بیات منش گفت: چهارمین پروژه شاخص محور اهواز- هفتکل- ایذه- دهدز بوده که توسط شرکت ساخت و توسعه راه ها در حال اجرا است و برای تکمیل این محور ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.