| کد خبر: 258350 |

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

ساخت پل عنافچه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملیات ساخت پل عنافچه که برای تردد اهالی این دهستان از ملاثانی به سمت عنافچه است حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملیات ساخت پل عنافچه که برای تردد اهالی این دهستان از ملاثانی به سمت عنافچه است حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی در خصوص آخرین وضعیت ساخت پل عنافچه اظهار کرد: عملیات ساخت پل عنافچه که برای تردد اهالی این دهستان از ملاثانی به سمت عنافچه است، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به شکلی که همه پایه های پل به جز دو پایه که در درون رودخانه باید احداث شوند، نصب شده اند.

وی افزود: براساس آنچه در برنامه ریزی ها آمده طول کل پل ۴۲۶ متر و عرض آن ۱۲ متر است که باید نصب و تکمیل شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به مشکلات مالی و تامین اعتبار اجرای این طرح گفت: اگر مشکلات مالی این پروژه حل و نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز آن اقدام شود، تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده این پل را تکمیل کنیم.

بهرامی با بیان اینکه تامین اعتبار این طرح از منابع استانی است، عنوان کرد: با اعتبارات استانی نمی توانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

در این زمینه با پیگیری های استاندار خوزستان و مسئولان وزارت راه و شهرسازی از محل مصوبات سفر ریاست جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح در نظر گرفته شده که بخشی از آن پرداخت شده و همچنین قرار است از محل منابع نفتی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح کمک شود تا شاهد تکمیل طرح باشیم.

وی افزود: پیگیری های خوبی در حال انجام است تا با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد اجرای این پل و حل مشکل تردد مردم دهستان عنافچه باشیم که برای رسیدن به خانه های خود باید عرض رودخانه را طی کنند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عرشه پل با ورق فولادی باید ساخته شود و با توجه به اینکه برای خرید ورق های فولادی باید هزینه از پیش پرداخت شود در صورت تامین اعتبار می توانیم نسبت به تامین ورق های مورد نیاز ساخت عرشه پل اقدام و پروژه را با سرعت اجرایی کنیم.

بهرامی با اشاره به وضعیت تردد ساکنان این منطقه عنوان کرد: تا چند وقت پیش یک پل شناور در منطقه وجود داشت که اهالی دهستان عنافچه به وسیله آن تردد می کردند اما با توجه به افزایش جریان رودخانه در چند وقت اخیر این پل شناور از بین رفت و تخریب شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.