| کد خبر: 253157 |

ورود ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره)

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه کشتی ۷۰ هزار تنی حامل کالای اساسی در طول سه روز خبر داد.

تین نیوز

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه کشتی ۷۰ هزار تنی حامل کالای اساسی در طول سه روز خبر داد و گفت: در حال حاضر ضمن ورود ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزارتن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) به کشور، حجم خروج کالای اساسی از این مجتمع بندری به بیش از ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در این خصوص اظهارکرد: به واسطه ارتقاء شاخص های بهره وری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، فرایند تخلیه کشتی های حامل کالای اساسی از سرعت مطلوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به تأمین تجهیزات استراتژیک پرقدرت، انسجام بخشی و هماهنگی عوامل تخلیه در زمینه تخلیه کالاهای اساسی از کشتی های وارداتی حامل کالای اساسی بیان کرد: در شبانه روز گذشته بالغ بر  ۲۶ هزارتن کالای اساسی از یک فروند کشتی تخلیه شد.

چگنی تصریح کرد: همچنین با تداوم این روند، کشتی ۷۰ هزارتنی حامل ذرت طی مدت زمان سه روز تخلیه و از اسکله جداسازی خواهد شد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اضافه کرد: به طور همزمان برای تسریع در تخلیه این میزان کالای اساسی پنج تجهیز شامل چهار مکنده پرقدرت و یک جرثقیل ۱۴۰ تنی در حال تخلیه کالای اساسی از کشتی بود که رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴.۳ میلیون تن کالای اساسی از طریق پهلوگیری ۲۵۲  فروند کشتی در بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان چگنی یادآور شد: از این میزان کالای اساسی وارد شده به این بندر بیش از ۱۳.۷ میلیون تن کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده ای  و ریلی به مراکز مصرف در سراسر کشورانتقال داده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.