| کد خبر: 245181 |

◄ کریدور بزرگراهی غرب کشور در مقطع خوزستان در حال اجراست

طرح ساخت بزرگراهی کریدور غرب کشور در استان خوزستان دو پروژه احداث کمربندی غرب اندیمشک و احداث کمربندی شمال غرب و غرب شهر اهواز را شامل می‌شود.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح ساخت بزرگراهی کریدور غرب کشور در استان خوزستان دو پروژه احداث کمربندی غرب اندیمشک و احداث کمربندی شمال غرب و غرب شهر اهواز را شامل می‌شود.

به گزارش تین نیوز، رضا امیرپور اظهار داشت: با توجه به اینکه کمربندی شهرها نقش بسزایی در هدایت و تفکیک ترافیک درون‌شهری با ترددهای عبوری و ترانزیتی کالا و مسافر از شهرهای واقع در مسیر اتوبان‌های کشور دارد در استان خوزستان نیز در اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی بوده است.

۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی احداث می شود

کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی پیشرفت ۷۵ درصدی دارد

وی ادامه داد: از آن جایی که اتصال آزادراه خرم‌آباد، پل زال، اندیمشک به آزادراه اهواز - بندر امام خمینی تاکنون محقق نشده است بار ترددی آزادراهی بندر امام خمینی به شمال و مرکز کشور بر بزرگراه اهواز – اندیمشک و شهرهای واقع بر این محور تحمیل شده است که علاوه بر استهلاک و هزینه‌های نگهداری بالا، سانحه خیز شدن این محور را نیز در پی داشته است به همین دلیل تحقق پروژه‌های تعریف شده در طرح ساخت بزرگراهی کریدور غرب کشور برای استان خوزستان بسیار حائز اهمیت است.

امیرپور در خصوص کمربندی غرب اهواز نیز تصریح کرد: با تکمیل این کمربندی، رینگ کامل دور شهر اهواز برقرار می‌شود و در مسیر خود دارای تقاطع‌های غیر هم‌سطح با محورهای اهواز – اندیمشک، اهواز – حمیدیه، دب حردان، اهواز – خرمشهر و اهواز – آبادان خواهد داشت و در نهایت اتصال کمربندی شمالی و جنوبی اهواز را در ضلع غربی برقرار می‌کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: هم اکنون هزینه‌های احداث پروژه‌های کریدور غرب کشور در استان خوزستان توسط شرکت توسعه و ساخت آزادراه‌های کشور تأمین اعتبار می‌شود که احداث کمربندی اندیمشک به طول ۲۱.۵ کیلومتر به اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان تفویض شده و احداث کمربندی غرب اهواز مستقیماً توسط این شرکت ساخته می‌شود.

امیرپور ادامه داد: کمربندی اندیمشک در دو قطعه در حال اجراست که قطعه اول به طول حدود ۱۳.۵ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن در سال ۹۵ آغاز شده است و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی پنج درصد در حال اجرا است و قطعه دوم به طول ۷.۷ کیلومتر در سال ۹۲ آغاز شده است و حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کریدور بزرگراهی غرب کشور به عنوان نقطه اتصال دسترسی قفقاز به آب‌های آزاد و خلیج فارس از مرز بازرگان در آذربایجان غربی شروع شده و با عبور از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان رسیده و در بندر امام خمینی خاتمه می‌یابد، طول مسیر یک هزار و۵۳۰ کیلومتر است که به صورت دوبانده و بزرگراهی احداث می‌شود.

این کریدور از مرز بازرگان تا بندر امام‌خمینی امتداد دارد و ضمن کاهش زمان سفر و سهولت جابه‌جایی بین استان‌های شمال غرب به جنوب غرب موجب تسهیل ترانزیت کالا و مسافر از کشورهای ترکیه و عراق به آب‌های آزاد می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.