قیمت روز خودروهای داخلی؛ بازار ثبات دارد
بررسی ها نشان می دهد که قیمت برخی مدل های مونتاژی طی هفته جاری با جهش همراه شدند؛ در حالی که در بخش خودروهای داخلی، تغییرات عمدتاً باثبات و حتی کاهشی بود.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت برخی مدل های مونتاژی طی هفته جاری با جهش همراه شدند؛ در حالی که در بخش خودروهای داخلی، تغییرات عمدتاً باثبات و حتی کاهشی بود.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بازار خودرو امروز در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که سه روز تعطیلی را پیش روی خود دارد؛ با این حال نوسانات قیمتی در اغلب مدل ها، به ویژه خودروهای مونتاژی، طی هفته جاری وجود داشت. بررسی ها نشان می دهد که قیمت برخی مدل های مونتاژی با جهش همراه شدند؛ در حالی که در بخش خودروهای داخلی، تغییرات عمدتاً محدود و حتی کاهشی بود.
ثبات شکننده در داخلی ها
در میان خودروهای تولید داخل، برخی مدل ها روند نزولی قیمت را طی کردند. بر اساس داده های به دست آمده از بازار قیمت دنا پلاس بورسی با کاهش ۳.۵ میلیون تومانی، به حدود ۹۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.
پژو ۲۰۷ با موتور TU3 مدل ۱۴۰۴ نیز افتی ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد و با نرخ ۷۴۵ میلیون تومان معامله شد.
با این حال، برخی دیگر از محصولات داخلی با افزایش نسبی همراه شدند؛ به عنوان مثال کوییک S با رشد ۴ میلیون تومانی، به ۴۹۵ میلیون تومان رسید.
ساینا GX دوگانه سوز نیز با ۳ میلیون تومان افزایش، به آستانه ۶۰۰ میلیون تومان نزدیک شد.
جهش در خودروهای مونتاژی
بخش مونتاژی بازار اما صحنه جهش های قیمتی قابل توجه بود. قیمت برخی مدل ها در این گروه تا ۹۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ موضوعی که فعالان بازار آن را به نوسانات نرخ ارز و هزینه بالای واردات قطعات مرتبط می دانند.
از جمله این افزایش ها باید به تیگو ۷ پرومکس دو دیفرانسیل (AWD) اشاره کرد که با رشد ۹۰ میلیون تومانی، به ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان رسید.
فیدلیتی پرستیژ (۵ نفره) نیز همین میزان افزایش را تجربه کرد و به ۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان رسید.
قیمت X22 پرو دنده ای نیز با افزایش ۵۰ میلیون تومانی، به یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان رسید.
به گزارش مهر، کارشناسان معتقدند نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر، یکی از مهم ترین دلایل نوسانات قیمتی در بازار خودروهای مونتاژی است. با توجه به وارداتی بودن عمده قطعات این خودروها، هرگونه تغییر در قیمت دلار، تأثیر مستقیمی بر بهای تمام شده این محصولات دارد. در مقابل، خودروهای داخلی که وابستگی کمتری به قطعات وارداتی دارند، نوسانات محدودتری را ثبت کردند.