| کد خبر: 258958 |

◄ خوش قیمت ترین خودروی فرانسوی در ایران به جاده ها برمی گردد + تصویر

رنو 5 که زمانی جزو ارزان ترین خودروهای فرانسوی حاضر در خیابان ها و جاده های ایران به شمار می آمد، در آینده نزدیک به جاده ها باز خواهد گشت.

تین نیوز

رنو 5 که زمانی جزو ارزان ترین خودروهای فرانسوی حاضر در خیابان ها و جاده های ایران به شمار می آمد، در آینده نزدیک به جاده ها باز خواهد گشت.

به گزارش تین نیوز، رنو 5 هنوز هم در برخی خیابان ها و جاده ها تردد می کند اما تعداد باقی مانده از این خودروی قدیمی در کشور ما بسیار اندک است. شرکت رنو با تولید این محصول سال ها دل جوانانی را که خواهان یک خودروی ارزان و کم مصرف بودند به دست آورده بود و رنو 5 علاوه بر فرانسه در بسیاری از کشورها از جمله ایران با استقبال فراوان روبرو می شد.

روزگار خوش و خاطره انگیز این خودروی جمع و جور و کم استهلاک سپری شد و رنو 5 به خاطره ها پیوسته بود اما اخیرا این شرکت خودروسازی فرانسه اعلام کرده است قصد دارد مدل جدیدی از رنو 5 را روانه خیابان ها کند.

رنو 5 جدید قرار است برقی باشد چرا که اگرچه شرکت رنو، با تولید خودروی برقی زوئی در بازار خودروهای برقی خودی نشان داده بود اما زوئی نسبت به سایر خودروهای برقی رقیب بسیار قدیمی شده است.

رنو

به این ترتیب خودروساز مشهور فرانسوی به تازه گی از خودروی برقی جدید خود رونمایی کرد که همان رنو ۵ خاطره انگیز ما ایرانی ها به شمار می رود که البته سوار بر یک پلتفرم جدید است.

شرکت رنو علاوه بر تصاویر، اطلاعاتی را درباره مونتاژ، توسعه و آزمایش مدل‌های اولیه منتشر کرده که نشان می ‌دهد در آینده نه چندان دور شاهد نسل جدید رنو ۵ در جاده‌های عمومی خواهیم بود.

تصاویر منتشر شده از رنو ۵ جدید به ‌خوبی یادآور رنو ۵ قدیمی هستند اما به دلیل استتار سیاه رنگ هنوز اطلاعات زیادی درباره این مدل در دسترس نیست.

بد نیست بدانیم رنو ۵ جدید بر اساس پلتفرم جدید CMF-B EV ساخته شده و تا ۳۰ درصد هزینه کمتری نسبت به زوئی دارد. همچنین باتری آن سبک ‌تر از زوئی بوده اما جزئیاتی درباره ظرفیت آن وجود ندارد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.