| کد خبر: 141199 |

تیراژ خودروسازان خصوصی رشد کرد

خودروسازان خصوصی کشور اگرچه هنوز هم در مقایسه با غول‌های جاده مخصوص سهم زیادی در بازار داخل نداشته و رقابتی نزدیک میان آنها برقرار نیست، با این حال تیراژشان در مدار صعود قرار گرفته و این موضوع در آمار تولید چهار ماهه امسال مشهود است.

تین نیوز

خودروسازان خصوصی کشور اگرچه هنوز هم در مقایسه با غول‌های جاده مخصوص سهم زیادی در بازار داخل نداشته و رقابتی نزدیک میان آنها برقرار نیست، با این حال تیراژشان در مدار صعود قرار گرفته و این موضوع در آمار تولید چهار ماهه امسال مشهود است.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، نکته مهم دیگر اینجاست که دو خودروساز بخش خصوصی که پیشتر حضور فعالی در بازار داشتند، به واسطه توقف تولید، عملا تعطیل شده‌اند.طبق آمار اعلامی اما خودروسازان خصوصی کشور در مجموع طی چهار ماه ابتدایی امسال 39 هزار و 461 دستگاه انواع محصول سواری را به تولید رسانده‌اند تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش تیراژ را تجربه کرده باشند.بر این اساس اما سهم خودروسازان خصوصی از کل خودروهای تولیدی کشور تا پایان تیر ماه امسال، 4/ 9 درصد برآورد می‌شود. جزئیات آمار اعلامی نشان می‌دهد بیشترین تیراژ در بین شرکت‌های بخش خصوصی، به «مدیران خودرو» رسیده، چه آنکه این شرکت توانسته در چهار ماه ابتدایی امسال 20 هزار و 974 دستگاه محصول متعلق به برند چری چین را در کشور مونتاژ کند. با توجه به این آمار، مدیران خودرو با افزایش 2/ 35 درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. بیشترین تیراژ در آمار تولید چهار ماهه مدیران خودرو نصیب مدل ام وی ام X22 شده و کمترین آن نیز به تیگو 7 تازه وارد تعلق دارد.

از سوی دیگر اما کرمان موتور نیز که 15 هزار و 610 دستگاه تیراژ طی چهار ماه ابتدایی امسال داشته، توانسته تولید خود را نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال حدود 64 درصد افزایش دهد. این شرکت محصولاتی از هیوندایی، جک و لیفان را مونتاژ می‌کند و بیشترین تیراژ در این بین نیز متعلق به جک شاسی بلند مدل S5 است.سری هم اما به گروه بهمن بزنیم، شرکتی که با تیراژ یک هزار و 889 دستگاهی اش، 6/ 55 درصد افزایش تیراژ را به خود می‌بیند.

این خودروساز قدیمی در حال حاضر مزدا3 و خودرویی چینی به نام بسترن B50 را مونتاژ می‌کند.در بین دیگر شرکت‌های بخش خصوصی اما «خودروسازان‌بم» تیراژی 229 دستگاهی را از خود به جا گذاشته و کارمانیا نیز 759 دستگاه تیراژ داشته است.در نهایت اما راین خودرو و دیارخودرو هیچ تولیدی در چهار ماه امسال نداشته و می‌توان گفت عملا تعطیل شده‌اند. راین خودرو پیش‌تر محصولاتی از هیوندایی و همچنین ولیکس چینی را مونتاژ می‌کرد و دیارخودرو نیز نماینده مونتاژ محصولات گریت وال چین بود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.