| کد خبر: 133435 |

چهارستاره‌ها یک ماهه دو برابر شدند

تین نیوز

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دیروز چهارشنبه، آخرین گزارش ارزشیابی ملی خودروهای تولید داخل تا پایان اردیبهشت سال‌جاری را منتشر کرد.

 

به گزارش «دنیای خودرو» آن‌طور که از این گزارش مشخص است، در جدیدترین رتبه‌بندی خودروهای تولید داخل از لحاظ کیفیت، اتفاقات جالبی رخ داده است. بر این اساس تعداد خودروهایی که در این رده‌بندی موفق به دریافت چهار ستاره کیفیت شده‌اند، از چهار خودرو شامل نیومزدا۳، گرندویتارا، رنو ساندرو و کیاسراتو در فروردین‌ماه، به هشت خودرو افزایش یافته است.

 

طبق آخرین گزارش شرکت کنترل کیفیت و استاندارد ایران، تولید خودروسازان در اردیبهشت‌ماه امسال تعداد ۶۴ هزار و ۲۱۹ دستگاه خودرو بوده که این میزان نسبت به ماه قبل از آن، یعنی فروردین امسال ۲۲ هزار و ۳۰۳ دستگاه افزایش داشته است.

 

به این ترتیب خودروهای تولیدشده در کشور در این ماه شامل ۴۲ مدل خودرو در گروه سبک و ۷ مدل در گروه سنگین است. ضمن اینکه چون ماه‌های قبل، از کل میزان تولید خودروهای تولیدشده در اردیبهشت، ۹۹درصد تولیدات در گروه خودروهای سبک قرار دارند و تنها یک‌درصد تولید به خودروهای سنگین مربوط می‌شود.

 

افزایش قابل‌توجه تعداد چهار ستاره‌ها

مهم‌ترین اتفاق گزارش اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در مورد ۴ ستاره‌های جدول افتاده است. به این ترتیب که در جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک این گزارش در بخش سواری‌ها، نیومزدا ۳ شرکت بهمن‌موتور و گرند ویتارا متعلق به ایران‌خودروی خراسان از میان خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان، هیوندای i20 تولید کرمان‌موتور و کیا سراتوی سایپا در گروه خودروهای بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، هیوندای i10 تولید کرمان‌موتور در میان خودروهای ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی و رنو ساندرو ساخت پارس‌خودرو، تندر۹۰ اتوماتیک تولید ایران‌خودرو و پارس تندر محصول پارس‌خودرو در طبقه خودروهای بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، با اخذ ۴ ستاره جزو با کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل طبقه‌بندی شده‌اند.

 

موضوع قابل‌توجه در این گزارش، اضافه شدن دو مدل هیوندای i10 و i20 محصول کرمان‌موتور است که تا یک ماه قبل جایی در جدول گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد نداشتند.

 

همچنین تغییر جایگاه دو خودروی تندر ۹۰ اتوماتیک تولید ایران‌خودرو و پارس تندر از شرکت پارس‌خودرو از گروه ۳ ستاره‌ها و دریافت ۴ ستاره کیفیت در اردیبهشت‌ماه نیز از اتفاقات مثبت و قابل توجه گزارش اخیر این شرکت به شمار می‌رود.

رده‌بندی سه ستاره‌ها

بعد از این گروه، طبق رده‌بندی ۳ ستاره‌های جدول تیگو۵ شرکت مدیران‌خودرو از گروه خودروهای بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، آریزو۵ محصول مدیران‌خودرو و برلیانس H330 تولید پارس‌خودرو در میان خودروهای بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، تندر ۹۰ پارس‌خودرو، تندر ۹۰، رانا، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۶SD محصول ایران‌خودرو و آریو تولید بن‌رو از گروه خودروهای بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، خودروهای تولید داخل هستند که در بازرسی‌های انجام شده موفق به دریافت ۳ ستاره کیفیت شده‌اند.

 

دو ستاره‌ای‌های جدول کیفیت

بخش دیگر جدول کیفیت خودروها به تولیدات دارای ۲ ستاره کیفیت تعلق دارد. جک S5 تولید کرمان‌موتور در گروه خودروهای بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، جک J5 کرمان‌موتور در گروه خودروهای بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵ شرکت مدیران‌خودرو و دنا تولید ایران‌خودرو در گروه خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی، خودروهایی هستند که توانسته‌اند ۲ ستاره کیفیت را به خود اختصاص دهند.

 

تک‌ستاره‌ای‌ها؛ پرجمعیت‌ترین گروه جدول

آخرین بخش گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد کشور به پرجمعیت‌ترین سطح کیفی خودروهایی اختصاص دارد که در گروه قیمت‌های مختلف، موفق به کسب تنها یک ستاره کیفیت شده‌اند. بر این اساس در میان خودروها با قیمت ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، دو خودروی ام‌وی‌ام۵۵۰ تولید مدیران‌خودرو و لیفان X60 کرمان موتور، پژو پارس ایران‌خودرو، پژو ۴۰۵ خراسان متعلق به ایران‌خودروی خراسان، پژو پارس مازندران تولید ایران‌خودرو مازندران، سمند تبریز ساخت ایران‌خودروی تبریز، پژو پارس شیراز مربوط به ایران‌خودرو فارس، ام‌وی‌ام ۱۱۰S متعلق به شرکت مدیران‌خودرو و تیبا۲ سایپا در گروه خودروهای با قیمت ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان و همه خودروهای پایین‌تر از ۲۵ میلیون تومان شامل تیبا سایپا‌، سایپا ۱۳۱X و سایپا ۱۳۲X متعلق به شرکت سایپا، سایپا ۱۱۱X تولید سایپا کاشان و سایپا ۱۳۱X ساخت پارس‌خودرو، در بازرسی‌های انجام شده توانسته‌اند تنها یک ستاره کیفیت را دریافت کنند.

 

منبع: روزنامه دنیای خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.