| کد خبر: 243658 |

◄ باند شمالی محور بجنورد-آشخانه بازگشایی شد

باند شمالی این مسیر امروز-جمعه به صورت موقت بازگشایی شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به انجام عملیات عمرانی در مسیر بزرگراهی بجنورد-آشخانه گفت: باند شمالی این مسیر امروز-جمعه به صورت موقت بازگشایی شد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، جعفر شهامت اظهار داشت: باند شمالی محور بجنورد به آشخانه برای اجرای عملیات عمرانی و پایدارسازی نشست دوراهی خندقلو بسته شده بود که امروز بازگشایی شد. 

دبیر کمیسیون ایمنی راه خراسان شمالی افزود: تردد در باند شمالی محور بجنورد به آشخانه در محدوده بدرانلو برقرار شده و با رعایت سرعت حداکثر ۶۰ کیلومتر در محدوده خندقلو با توجه به تابلو و علایم کارگاه‌های جاده‌ای امکانپذیر است.

افزایش ۷۲ درصدی تردد در جاده های استان 

شهامت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش تردد در جاده‌های استان در روزهای اخیر گفت: با توجه به تعطیلات نیمه خردادماه جاری، تحلیل آمار ترافیکی ترددشمارهای برخط، نشان می دهد میزان ورودی و خروجی خودروها به استان نسبت به هفته گذشته حدود ۳۸ درصد افزاش دارد.

وی افزود: میزان تردد در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۲ درصد افزاش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: به رانندگان توصیه می شود با بهره گیری از نقشه های ترافیکی برخط از سایت ۱۴۱.ir مدیریت زمان سفر داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

به گزارش ایرنا با بسته شدن باند شمالی محور بجنورد به آشخانه، ترافیک محور بجنورد به آشخانه به باند جنوبی و ترافیک محور آشخانه به سمت بجنورد به محور قدیم بدرانلو انتقال یافته بود که اکنون این باند بازگشایی شد. 

مسوولان اعلام کردند بر اساس برنامه ریزی انجام شده، زمان اتمام عملیات ایمن سازی و پایدارسازی نشست، پایان اردیبهشت ماه بود اما بارندگی ها و ریزش ترانشه ها و عدم امکان فعالیت ماشین آلات سنگین سبب تاخیر در اجرای پروژه شد.

بر اساس این گزارش، جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد و تا زمان حل مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام شد و اکنون عملیات عمرانی در این محدوده در حال انجام است. 

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند. 

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.