| کد خبر: 240175 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

◄ تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری استان افزایش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از افزایش تسهیلات ویژه جهت نوسازی بافت‌های فرسوده استان خبر داد.

تین نیوز

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی درخصوص افزایش میزان تسهیلات برای نوسازی بافت های فرسوده استان، اظهار داشت: این افزایش تسهیلات شرایط مناسبی را فراهم می‌کند تا افرادی که متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی در محدوده‌های بازآفرینی شهری هستند از این امتیاز بهره‌مند شوند.

وی افزود: تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت در بافت‌های ناکارآمد شهری (بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی) در حال حاضر۴۵۰ میلیون تومان در تهران، ۴۰۰ میلیون تومان در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت و در سایر شهرها و مراکز استانها ۳۵۰ میلیون تومان فراهم شده است .

قاسمی به میزان و نرخ سود تسهیلات اشاره کرد و افزود: از مجموع تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان در استان، ۳۰۰ میلیون تومان به ازاء هر واحد با نرخ سود ۹/۵ درصد بوده که امتیاز ویژه‌ای به شمار می‌رود و  ۵۰ میلیون تومان نیز با نرخ سود  ۱۸ درصد از محل منابع با نرخ رایج بانکی پرداخت می شود، که مراتب باید از سوی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مصوب و ابلاغ شود که این موضوع با پیگیری های اداره کل و همکاری و هماهنگی شورای برنامه ریزی و‌ توسعه استان بررسی و‌ابلاغ شد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران در نظر دارد از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۱۴۰۰ نسبت به پرداخت «تسهیلات ویژه» و با شرایط جدید به کلیه سازندگان، انبوه سازان و متقاضیان نوسازی و احداث مسکن در بافت های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی (محلات هدف بازآفرینی شهری) اقدام کند.

قاسمی تصریح کرد: مالکین و صاحبان این پروژه‌ها با دارا بودن پروانه ساخت از شهرداری و حداقل ۱۰ درصد پیشرفت کار (پایان مرحله پی سازی) و امکان ترهین سند زمین پروژه،می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات نوسازی مردمی شرکت بازآفرینی شهری ایران  به آدرس اینترنتی facility.udrc.ir و یا با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس saman.ir - تسهیلات داخل بافت فرسوده، از تسهیلات مشارکت مدنی ارزان قیمت بانکی برای دوران ساخت برخوردار شوند.

وی در خصوص امتیازات و مشوق‌ها یادآور شد: پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت در کلانشهرها افزون بر ۶۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها  ۴۵۰ میلیون ریال با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماه بوده و حداقل ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری ها دارای تخفیف است.

قاسمی در پایان عنوان کرد: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه و احراز شرایط، برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و تسهیلات ودیعه اسکان موقت به شعب بانک‌های عامل در سراسر کشور معرفی خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: با توجه به فرصت مناسب پیش آمده برای مردم و ساکنین محلات هدف بازآفرینی استان به همشهریان عزیر استان پییشنهاد می شود در فرصت باقیمانده یک هفته، با ثبت نام در سامانه مذکور از مزایای این طرح برخوردار شوند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.