| کد خبر: 239883 |

◄ اجرای ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین استان فعال است.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین استان فعال است.

قاسم قاسمی با بیان اینکه اجرای این پروژه ها به طور میانگین حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهارکرد: اکنون در بجنورد پنج پروژه، شیروان چهار و در اسفراین دو پروژه بازآفرینی شهری فعال است که در سال ۹۹ حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار به این طرح ها تخصیص یافت که بخشی نقد و بخشی به صورت اوراق خزانه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات بازآفرینی شهری استان به پروژه ها در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین اختصاص یافته است، افزود: در شهر اسفراین برای پروژه بهسازی معابر قلعه کریم مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار و برای پروژه بهسازی پیاده رو و جدول گذاری حدفاصل خیابان فرومندی و میدان امام ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

قاسمی افزود: در شیروان هم برای ساخت پایگاه خدمات اجتماعی در زمین کشوری ۹۲۱ میلیون تومان، برای ساخت خانه فرهنگ زمین کشوری ۸۰۰ میلیون تومان، تکمیل ساماندهی و بهسازی معابر زمین کشوری شیروان ۲۶۰ میلیون تومان و برای زیرسازی و جدول گذاری معابر حکیم شیروان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در بجنورد اجرای پنج پروژه بازآفرینی شهری در حال انجام است، گفت: ساخت مجتمع فرهنگی-ورزشی در محله جوادیه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، پروژه اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب بافت فرسوده ارمغان ۵۰۰ میلیون تومان، پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه ۷۰۰ میلیون تومان، تکمیل سالن ورزشی باقرخان ۲ با یک میلیارد تومان، ساخت خانه محله صادقیه بجنورد با یک میلیارد تومان در مرکز استان فعال است.

این مقام مسئول بیان کرد: اولین خانه محله در استان در شهر بجنورد و برنامه خانه محله صادقیه سال ۹۷ آغاز شد، اما به علت کمبود اعتبار و مسائل فنی متوقف شد که در سال ۹۹ و پیگیری های اداره کل با تصویب اعتبار مجدداً فعال شده است، سرای محله، یک مجتمع فرهنگی-آموزشی است که مکانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و آموزشی در محله ها است.

وی درباره تامین منابع اعتباری برای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری گفت: این منابع از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برنامه ششم توسعه توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود، برخی از پروژه ها در قالب طرح مطالعه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، برخی هم در قالب طرح مطالعه و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و یک سری هم در قالب اعتبارات موضوع ایجاد اشتغال گسترده و مولد موضوع بند الف تبصره ۱۸ اعتبار دریافت می کنند.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است که در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد، شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین در شهر اسفراین ۱۰۵ هکتار بافت فرسوده مصوب شده شناسایی و تصویب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین در شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونتگاههای غیررسمی این شهر ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این و در سال ۹۷، اعتبارات پروژه های بازآفرینی شهری در اسفراین از محل منابع تبصره ۱۸ حذف شد که با وقفه ۲ ساله، این اعتبارات در سال ۹۹ احیا شد و اکنون تلاش داریم تا شهر اسفراین که در سال ۹۷ و ۹۸ اعتباری نداشت در سال ۹۹ اعتبار آن جبران شود.

قاسمی گفت: در سال ۹۹، برای توانمندسازی و ارتقای ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی در سطح استان در محله های بازآفرینی سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.