| کد خبر: 233972 |

کاهش ۵۰ درصدی پروازها به مشهد از امروز

استاندار خراسان رضوی گفت: از امروز ۵۰ درصد از پروازها به مدت ۱۰ روز به مشهد کاهش پیدا می‌کند و در مبادی ورود و خروج زمینی استان، از ورود پلاک‌های غیربومی ممانعت به عمل آمده و بازگردانده می‌شود

تین نیوز

استاندار خراسان رضوی گفت: از امروز ۵۰ درصد از پروازها به مدت ۱۰ روز به مشهد کاهش پیدا می‌کند و در مبادی ورود و خروج زمینی استان، از ورود پلاک‌های غیربومی ممانعت به عمل آمده و بازگردانده می‌شود

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان در برنامه تلویزیونی اشاره که شامگاه گذشته، ۱۷ مردادماه، با موضوع تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از هفته چهارم خردادماه، موج پنجم بیماری کرونا در خراسان رضوی آغاز شد و در شرایط کنونی که تمام مراکز استان‌های کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، وضعیت خراسان رضوی مقداری حادتر است که از دلایل آن می‌توان به جمعیت زیاد استان، ترددهای بسیاری که انجام می‌گیرد و مسافرت‌هایی که در ایام تابستان شدت بیشتری گرفته اشاره کرد. همچنین همسایگی با کشور افغانستان و استان‌های شرقی و جنوب شرقی که شیوع کرونا در آن‌ها با زمان زودتری آغاز شد نیز، در این امر بی‌تاثیر نبوده است.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و متأسفانه تنها یک شهرستان در وضعیت بهتری نسبت به باقی قرار دارد و بر اساس آماری که توسط دانشگاه علوم پزشکی به ما ارائه شده، روزانه بیش از ۷۰۰۰ نفر به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته پذیرش می‌شوند که نسبت به پیک‌های گذشته بی‌سابقه بوده است و به صورت صعودی قابل افزایش است. همچنین تعداد بستری روزانه در ابتدای پیک پنجم ۱۹۰ نفر بوده که در اوایل مردادماه به ۴۲۰ نفر و متاسفانه در هفته گذشته به بیش از ۵۴۰ نفر رسیده که نشان از افزایش صعودی بستری‌ها در مراکز درمانی استان است‌.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که ارائه شده، در شرایط فعلی ۲۷۰۰ بیمار کرونایی در سطح استان در مراکز درمانی بستری هستند و از مجموع تخت‌های بیمارستانی، ۲۵ درصد بیماران کرونایی تخت‌های بیمارستانی را اشغال کرده‌اند. همچنین بیش از ۴۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و در این بخش فشار بیشتری بر بیمارستان‌ها و کادر درمان وجود دارد.

معتمدیان ادامه داد: علی‌رغم فشارهایی که به لحاظ امکانات بیمارستانی به ما وارد شده، همچنان ظرفیت‌های خالی درمانی در استان وجود دارد و تلاش‌های بسیاری کردیم تا بتوان ظرفیت‌های بیشتری از بیمارستان‌ها را در جهت بیماری کرونا قرار دهند، چرا که اگر روند صعودی شیوع بیماری ادامه داشته باشند با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد. هر چند که تدابیری را پیش‌بینی کرده‌ایم و هفته گذشته با نماینده تام‌الاختیار و معاون درمان وزارت بهداشت، تولیت آستان قدس، امام جمعه مشهد و مسئولان استان جلساتی را برگزار کردیم و پیش‌بینی‌های حداکثری را برای شرایط ویژه تدارک دیده‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.