| کد خبر: 244529 |

◄ صدور بیش از 90 هزار برگ بارنامه جابجایی کالا در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از صدور 90 هزار و 515 برگ بارنامه جابجایی کالا در استان از ابتدای سال خبرداد.

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 90 هزار و 515 برگ بارنامه جابجایی کالا در استان صادر شده است.

به گزارش تین‌نیوز، مسعود قاسمی اظهار داشت: طی سه ماهه اول 1401 بیش از یک میلیون و 500 هزار تن کالا با صدور 90 هزار و 515 برگ بارنامه جابجا شده است.

وی با اشاره به اینکه بارنامه ها براساس شناسنامه هر کالا صادر شده است، افزود: براساس آمار بیشترین کالا جابجا شده به ترتیب از شهرستان‌های بیرجند، قاینات، و طبس حمل شده است.

قاسمی ادامه داد: عمده کالا‌های جابجا شده از مبدأ استان سیمان، انواع سنگ، زغالسنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و ... بوده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف فیزیکی بارنامه و الکترونیکی کردن اسناد حمل کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل سراسری موظف به صدور بارنامه الکترونیکی شده‌اند.

وی عنوان کرد: از بیستم فروردین ماه جاری بارنامه الکترونیکی صادر شده وشرکت‌های حمل و نقل پس از اتمام بارنامه‌های فیزیکی تحویلی، فرآیند صدوربارنامه با فرآیند الکترونیکی را اجرا می‌کنند.

وی یادآو شد: با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تایید برای تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صمت است.

قاسمی افزود: مهم ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

وی خاطرنشان کرد: 73 شرکت حمل و نقل کالا با 5043 دستگاه ناوگان باری با 9878 راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.