| کد خبر: 192206 |

معاون راهداری خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۲۱ درصدی جابه‌جایی مسافر در خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی جابجایی مسافر در سفرهای برون استانی خراسان جنوبی خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی جابجایی مسافر در سفرهای برون استانی خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مهدی گرجی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۶۴ هزار و ۳۳۷ مسافر به خراسان جنوبی وارد شده اند.

وی با اشاره به خروج ۱۹۶ هزار و ۲۵۱ مسافر از استان، بیان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۲۵۷ هزار و ۱۸۱ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کرمان را از جمله عمده مقاصد سفرهای خارج استان عنوان کرد.

به گفته گرجی طی سه ماهه نخست امسال جابجایی مسافر در سفرهای برون استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۱ درصدی برخوردار بوده است.

تشدید نظارت‌ها در طرح تابستانه

وی از تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل استان در طرح تابستانه امسال خبر داد و گفت: به منظور افزایش سطح ایمنی، بهداشتی و رعایت شرایط و ضوابط حمل و نقلی در ناوگان حمل و نقل عمومی، پایانه‌های مسافری و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، بازدیدهای نظارتی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: این گشت‌ها بر ارائه خدمات در پایانه‌ها عمومی و اختصاصی مسافر، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، ایستگاه‌های ثابت و سیار نظارت خواهند داشت.

گرجی اضافه کرد: در صورت مشاهده موارد تخلف بویژه تخلفات مهم و حادثه ساز علاوه بر اعمال قانون از سوی نیروی انتظامی، در کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی، تکریم مسافر، رفتار توأم با احترام و ادب و خدمات مطلوب در حین سفر برای مسافران و بویژه استفاده از محل‌های مناسب ایجاد شده در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی برای توقف مسافرین برای انجام فریضه نماز در طول مسیر را از اولویت‌های مهم در این طرح برشمرد.

فروش بلیت در دفاتر پیشخوان دولت و آژانس‌های مسافرتی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان داشت: همچنین در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین و تسهیل در دسترسی به محلهای صدور بلیت، علاوه بر صدور بلیت از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر و دفاتر فروش بلیت سطح شهر، تهیه بلیت از طریق دفاتر پیشخوان دولت و آژانس‌های مسافرتی نیز فراهم شده است.

گرجی از فعالیت یک هزار و ۶۵۹ راننده در بخش حمل و نقل عمومی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد ۶۰۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۳ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانه در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.