| کد خبر: 223429 |

آموزش فوریت های پزشکی به سرمهمانداران قطار

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور از آموزش فوریت های پزشکی به سرمهمانداران قطار و احداث پایگاه های اورژانس در ایستگاه های مهم کشور خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور از آموزش فوریت های پزشکی به سرمهمانداران قطار و احداث پایگاه های اورژانس در ایستگاه های مهم کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا؛ دکتر نوری در نشست خبری که صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص پاندمی کرونا باید عرض کنم که با توجه به تصمیمات اخیر با کاهش جدی در میزان بروز بیماری مواجه شدیم در نتیجه عملیات اورژانس هم کاهش داشته که امیدواریم با تدابیر جدید هم این سیر ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: البته نباید تصور کنیم که با انجام این محدودیت ها موضوع حل می شود چرا که اگر این رعایت ها ادامه دار نباشد ممکن است با یک پیک بعدی مواجه شویم. تا پایان پاندمی باید رعایت را ادامه دهیم.

شهادت ۸ تن از ماموران اورژانس با کرونا

وی گفت: متاسفانه به خاطر بیماری کرونا هشت نفر از دوستان بسیار خوب ما در اورژانس پیش بیمارستانی به شهادت رسیدند، این افراد با علاقه مندی و عشق خود به مردم پای کار بودند به طوری که ماه های آخر ماموریت چند نفر از آن ها بود اما باز هم با علاقه به کار خود ادامه دادند.

افتتاح چهل و ششمین پایگاه اورژانس هوایی

نوری ادامه داد: در سال جدید با وجود اینکه اورژانس به خاطر بیماری کرونا مشغولیت های بیشتری داشت و چندین هزار نفر از همکاران ما هم بیمار و قرنطینه شدند اما بیماری کرونا باعث نشد که توسعه خدمات متوقف شود. امسال چهل و ششمین پایگاه اورژانس هوایی را هم افتتاح کردیم و برنامه جذب بالغ بر ١٠٠٠ نیروی پیش بیمارستانی را در پیش داریم. ضمن اینکه توسعه پایگاه ها ادامه پیدا کرد و بالغ بر ۲۲۰۰ پایگاه داریم، برای ادامه این توسعه برنامه داریم و بحث خدمات ٧٢۴ و ٢۴٧ هم متوقف نشد.  برنامه هایی هم که برای لجستیک داشتیم پیگیری می شود که بتوانیم استاندارد های بهتری را به مردم عزیز ارائه دهیم.

ماموریت اورژانس در طرح شهید قاسم سلیمانی

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور در خصوص طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: همه دستگاه های اجرایی کشور و بخش های نیمه دولتی و خصوصی هم به کمک آمدند تا بیمارانی که نیازمند قرنطینه هستند و این امکان را ندارد را وارد قرنطینه های مخصوص کنیم. با این هدف که از پیشرفت و توسعه بیماری جلوگیری شود. در حال حاضر بخشی از جامعه امکان قرنطینه در منزل را دارد اما امکان دارد برخی این امکان را نداشته باشند و اگر این عزیزان وارد خانواده شوند ممکن است آن ها و سایر افراد جامعه را مبتلا کنند.

وی افزود: این افراد از چند راه می توانند وارد قرنطینه هایی که در نظر گرفتیم بشوند، در روش اول به بیمارستان مراجعه می کنند و پس از طی کردن دوره درمان در بیمارستان وارد بخش های قرنطینه ما می شوند، لازم به ذکر است که در این واحد ها کادر درمان و امکانات لازم برای آن ها فراهم می شود. گروهی دیگر ممکن است به صورت سرپایی به بیمارستان مراجعه کنند، اگر آن ها نیز نیاز به قرنطینه داشته باشند مشخص و اعلام می شود.

نوری ادامه داد: اگر فردی در بخش قرنطینه دچار شدت بیماری و نیاز شد که به بیمارستان منتقل شود در تمام این موارد اورژانس ١١۵ آماده است که هرگونه فوریتی را منتقل کند.

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: بر اساس نیاز هر شهری طرح راه اندازی و سیستم قرنطینه فعال خواهد شد. اگر هم وارد فاز های جدیدی از پیک کرونا شویم این طرح کمک خواهد کرد که از انتقال ویروس جلوگیری شود.

نوری گفت: ابتدا برنامه را با ظرفیت های دولتی آغاز کردیم و تمام وزارتخانه هایی که توانستند به ما کمک کردند البته اگر ظرفیت دولتی کفایت نکند ظرفیت خصوصی نیز آماده کمک رسانی هستند. تمام هزینه های مربوط به صورت دولتی تامین خواهد شد.

به گقته وی، معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور  در این بخش از آمبولانس های خصوصی هم می توانیم استفاده کنیم البته اینکه چقدر از ظرفیت را استفاده کنیم باید در عمل مشاهده شود. اگر حجم عملیات اضافه شود از ظرفیت آمبولانس خصوصی هم استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: حدود ۵٧٠٠ دستگاه آمبولانس در سطح کشور آمادگی این حمایت و پشتیبانی را دارند و این اطمینان را خواهیم داد که یک بیمار در قرنطینه نخواهند بود که نیاز به مرکز فوریت های پزشکی داشته باشد اما در زمان استاندارد منتقل نشود.

وی در خصوص نیاز به استفاده از اورژانس هوایی برای انتقال بیماران داخل قرنطینه گفت: احتمال بسیار پایینی است که نیاز به اورژانس هوایی باشد اما بالگرد های اورژانس پیش بیمارستان نیز آمادگی خدمت رسانی را دارند.

مشکلی در امداد و نجات و خدمات رسانی در مناطق سیل زده نداشتیم

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور در خصوص خدمت رسانی های انجام شده در سیلی که به تازگی در برخی از استان های کشور رخ داده، اظهار کرد: در خصوص سیل جنوب هم در حال حاضر وضعیت سیلاب است اما مشکلی در وضعیت امداد و نجات و خدمات رسانی نداشتیم، با توجه به تجربیات هم امکانات فراهم است تا اگر تشدید این شرایط را داشتیم بتوانیم به خوبی پوشش دهیم. آمادگی لازم را داریم و از تجربیات لازم استفاده میکنیم.

آموزش فوریت های پزشکی به سرمهمانداران قطار

نوری در خصوص اقدامات صورت گرفته برای استفاده از اورژانس ریلی اظهار کرد: اورژانس ریلی هدف گذاری بزرگی است که تا حدودی آن را پیش برده ایم. یکی از مشکلات ما خدمت رسانی به افرادی بود که در مسیر به فوریت های پزشکی نیاز پیدا می کنند، البته در این خصوص تدابیری هم داریم که اگر مشکلی جدی پیش بیاید  اورژانس هوایی در محل مستقر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سرمهماندارن قطار آموزش دیدند و این امکان برقرار شده که عزیزان از طریق تماس با ما موارد را اعلام می کنند ، این نیرو های آموزش دیده داخل قطار اقدامات را انجام دهند و ما در پایگاه هایی که در استگاه های مهم احداث کردیم اقدامات نهایی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: بحث نهایی هم استقرار واحد های ریلی است که امیدواریم محقق شود و بتوانیم انتقال مصدوم را تسریع دهیم.

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: امکان تماس سرمهمانداران قطار با دیسپچ تخصصی یا متخصص از داخل قطار فراهم است. البته که اگر وضعیت بحرانی باشد می توانیم بالگرد هم اعزام کنیم اما معمولا اینطور نیست و عزیزان در اولین ایستگاهی که امکانش وجود داشته باشد به صورت زمینی امدادرسانی می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.