| کد خبر: 243159 |

◄ تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

رییس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کمیسیون تلفیق شورا برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر خبر داد.

تین نیوز

محمدرضا فلاح افزود: بر اساس قول مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان با تأمین این مبلغ تا نیمه دوم سال بخشی از اتوبوس‌های فرسوده نوسازی و وارد ناوگان خواهند شد.

به گزارش تین نیوز، روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان،  وی اضافه کرد: حداقل یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس باید به صورت روزانه در خطوط مختلف اتوبوسرانی شهر فعال باشد اما در حال حاضر به سبب  فرسودگی و خرابی اتوبوس‌ها، حدود ۷۰۰ دستگاه در حال خدمت‌رسانی است.

عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف وضعیت حمل و نقل در اصفهان مطلوب نیست؛ ناوگان حمل و نقل عمومی باید سریع، امن و با کیفیت خدمات‌رسانی کند و ما به عنوان نمایندگان مردم در شورا از خدمات کنونی رضایت لازم را نداریم.

فلاح با اشاره به قیمت بالای اتوبوس‌ و عمر بالغ بر ۱۰ سال ناوگان اتوبوسرانی اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها توان خرید اتوبوس را ندارند بنابراین اگر دولت به کمک شهرداری‌ها نیاید در آینده با مشکل روبرو می‌شویم. 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل پاک، توسعه خطوط قطار شهری است، اضافه کرد: این وسیله نقلیه می‌تواند بخشی از آلودگی هوا را در شهر اصفهان کاهش دهد؛ در همه ادوار مدیریت شهری نسبت به این امر توجه شده و در این دوره از شورای شهر نیز به توسعه و تجهیز مترو اهتمام داریم.

وی با بیان اینکه درصدد برطرف کردن نواقص خط یک و تکمیل خط دوی مترو هستیم، گفت: عملیات این خط شروع شده است و نزدیک به ۱۳ ایستگاه در حال فعالیت هستند، قرار است یکی از شرکت‌های معتبر خصوصی حوزه حمل و نقل برای تکمیل این خط مشارکت کند که در این صورت تا چهار سال آینده شاهد بهره‌برداری از خط دوی مترو خواهیم بود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد:  حدود ۸۰ هزار نفر توسط قطار شهری اصفهان، ۳۰۰ هزار نفر توسط اتوبوسرانی و ۲۵۰ هزار نفر توسط تاکسیرانی در شهر تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: به علت اینکه در شهر اصفهان خط دو و سه متروی فعال نیست، نواقصی را در حوزه حمل و نقل شاهد هستیم که می‌طلبد هرچه سریع‌تر این دو خط به بهره برداری برسد. تکمیل خطوط مترو در اصفهان می‌تواند سبب جذب گردشگران داخلی و خارجی شود.

فلاح با بیان اینکه کمبود منابع مالی و تاریخی بودن اصفهان از عوامل تأخیر در روند احداث خطوط مترو در این شهر است، گفت: در این زمینه علاوه بر اعتبارسنجی باید هماهنگی‌های لازم با متولیان میراث فرهنگی نیز داشته باشیم. امسال یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه تصویب شد تا شهرداری در این راستا برای تأمین اوراق مشارکت قدم بردارد و به سمت تکمیل خطوط دیگر مترو برویم. 

وی بیان کرد: به دنبال کاهش سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها در خطوط مختلف هستیم، همچنین در سال جاری ۱۷۳ دستگاه اتوبوس نو قرار است خریده شود و علاوه بر این نوسازی ناوگان را در دستور کار داریم که با تحقق این دو موضوع در همه خطوط سرفاصله‌ها کاهش پیدا می‌کند.

این عضو شورا گفت: در شورای شهر موضوعی مبنی بر قرار دادن مینی بوس و میدل باس در خیابان‌هایی که تقاضای تردد در آن‌ها کمتر است مطرح شده است. امیدواریم در خیابان‌های کمکی و در برخی شهرک‌ها این اقدام صورت گیرد تا در کنار خطوط اتوبوسرانی گامی در جهت حمل و نقل آسان و امن شهروندان برداریم.

وی ادامه داد: به شهروندان تعهد دادیم که با جدیت در راستای توسعه خطوط مترو، نوسازی اتوبوسرانی و کیفی سازی تاکسیرانی در شهر قدم برداریم. در این میان هم باید توجه ویژه‌ای به کارکنان این ناوگان و رانندگان داشته باشیم، زیرا اگر آن‌ها به درآمد مکفی و رفاه برسند با انگیزه بیشتری به شهروندان خدمت می‌کنند.

کلانشهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.