| کد خبر: 242869 |

اصفهان از رئیس‌جمهور چه می‌خواهد؟

◄ فلاح: متروی اصفهان در انتظار مساعدت دولت

شهردار منطقه دو اراک روند اجرای پروژه توسعه پیاده‌راه امیرکبیر را مطلوب دانست و جزئیات اقدامات انجام شده در این پروژه را تشریح کرد.

تین نیوز

امروز شهرهای بزرگ با افزایش جمعیت و حجم تردد روزانه مواجه هستند و توسعه حمل‌ونقل عمومی برای سهولت رفت و آمدهای درون‌شهری و دسترسی شهروندان به امکانات روزمره شهرها حائز اهمیت است و جدی گرفتن این مسئله راه حل منطقی برای پیشرفت شهرها است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حمل‌ونقل عمومی نقش اساسی برای زندگی روزانه شهروندان در شهرهای بزرگ دارد و بدون تردید پیشرفت شهرها با توجه بیشتر به حمل‌ونقل شهری فراهم می‌شود، کاهش مشکلات شهری، حجم بالای تردد خودروها و کاهش آلودگی هوا از مزیت‌های توسعه حمل‌و نقل شهری است.

استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی سریع، مؤثر و کارآمد جهت تردد بهینه شهروندان در کلان‌شهرها یکی از بهترین راهکارها در جهت رفع مشکلات شهروندان است و اولویت این برنامه و توجه به توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از مسائل مهم مدیریت شهری کلان‌شهر اصفهان است.

در آینده‌ای نزدیک سفر ریاست‌جمهوری به استان اصفهان اتفاق می‌افتد و شورای ششم شهر اصفهان در جهت ارائه مشکلات شهر و مطالبات مردمی پیشنهاداتی را در قالب ۳۰ بند تدوین کرده است تا به ریاست‌جمهوری برای رسیدگی ارائه کند و در این بین مواردی نیز برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و رسیدگی به چالش‌های این حوزه مد نظر است.

تدوین پیشنهادات ۳۰ بندی شورای ششم شهر اصفهان برای ریاست‌جمهوری

محمدرضا فلاح رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تدوین پیشنهادات شورای ششم شهر اصفهان در مورد مشکلات شهر اصفهان و مطالبات مردم از رئیس‌جمهور، اظهار می‌کند: قطعاً در آینده‌ای نزدیک سفر ریاست‌جمهوری و هیئت همراه به استان و شهر اصفهان اتفاق می‌افتد و امیدواریم این سفر برای شهروندان اصفهان پربرکت و با شاهد مصوبات خوبی باشد.

وی با بیان اینکه هدف از سفرهای استانی رئیس‌جمهور بیشتر آشنایی با مشکلات مردم استان‌ها و تلاش در جهت رفع آن است، ادامه می‌دهد: رئیس‌جمهور تلاش کرده است که هر هفته با سفر به هر یک از استان‌ها از نزدیک شاهد مشکلات استان‌ها باشد و با بررسی موارد نسبت به رفع مشکلات مردمی مصوباتی را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: برای استان اصفهان نیاز است که ریاست‌جمهوری از نزدیک شاهد مشکلات مردم در شهر و استان اصفهان باشد و مصوبات لازم را برای رفع مشکلات داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل اصلی استان اصفهان جاری شدن آب زاینده‌رود است، می‌گوید: تاکید شورای ششم شهر نیز بر جاری شدن آب رودخانه زاینده‌رود است، امیدواریم با پیگیری مصوباتی که مد نظر مسئولان استانی، ریاست‌جمهور و هیئت همراه است بحث خشکی زاینده‌رود برای همیشه رفع شود و آب در رودخانه زاینده‌رود جاری شود.

فلاح ادامه می‌دهد: با جاری شدن آب زاینده‌رود مشکلات کشاورزان رفع خواهد شد و شاهد صفا، صمیمیت و شادابی شهروندان اصفهانی خواهیم بود، به دلیل اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان از نزدیک با مشکلات شهر اصفهان آشنا است در جلسه علنی این هفته قرار شد که مشکلات اساسی شهر که نیازمند ورود ریاست‌جمهوری برای رفع آنها خواهد بود را در قالب ۳۰ بند تدوین کرده است.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی خط دو قطار شهری از مهم‌ترین مشکلات حوزه حمل‌ونقل ترافیک و هوشمندسازی اصفهان است، تصریح می‌کند: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر اصفهان بحث قطار شهری و مترو است، خط یک مترو تقریباً به اتمام رسیده است و خط دو مترو بودجه کلانی نیاز دارد تا به اتمام برسد، همچنین بحث شروع خط سوم قطار شهری و خرید واگن‌ها در اصفهان مطرح است، اگر دولت در جهت کمک، تثبیت و توسعه خطوط مترو اقدام و مساعدتی نکند، به طور یقین راه‌اندازی خط دوم مترو سالیان سال طول خواهد کشید.

لزوم کمک‌های دولت برای نوسازی و بهسازی خرید اتوبوس‌ها

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار می‌کند: با توجه وضعیت مالی و کاهش درآمد شهرداری دولت باید در این زمینه کمک‌های لازم را داشته باشد، کمک به بهره‌برداری قطار شهری در اصفهان در اصل کمک به بحث کاهش آلودگی هوا است، تاکید شورای ششم اصفهان این است که ریاست جمهوری در توسعه خط دوم قطار شهری و خرید واگن‌ها اقدام کند و مساعدت لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث نوسازی و بهسازی خرید اتوبوس‌ها مورد توجه است، ادامه می‌دهد: اگر دولت در جهت نوسازی، بهسازی و خرید اتوبوس‌ها اقدام کند، به طور یقین با تحقق این برنامه به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند، علاوه‌بر این ناوگان حمل‌ونقل عمومی بهبود می‌یابد و شهروندان نیز برای استفاده از این ناوگان همگانی ترغیب می‌شوند.

فلاح اضافه می‌کند: بحث دیگری که این هفته در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در این بندها تدوین شده است، بحث قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران است، از گذشته این برنامه در دستور کار دولت بوده است، اما چند سالی می‌شود در انجام این کار اختلال ایجاد شده و دولت برای در اولویت قرار دادن این موضوع جهت رسیدگی اقدامی انجام نداده است.

تکمیل رینگ چهارم ترافیک شهر اصفهان ضروری است

وی در خصوص تاکید شورای ششم شهر اصفهان برای رسیدگی به بحث قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، اظهار می‌کند: دولت سیزدهم باید رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و با استفاده از بودجه‌های دولتی این خط احداث شود، با توجه به اینکه اصفهان معین تهران است، ضرورت دارد بین اصفهان و تهران این خط وجود داشته باشد، همچنین باید از نظر تردد جاده‌ای کیفیت لازم برای شهروندان و مسئولان فراهم شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: تاکید شورای ششم شهر اصفهان بر این است که خطوط هوایی اصفهان، فرودگاه و ایستگاه قطار که باعث حمل‌ونقل، ایاب و ذهاب شهروندان از اصفهان به نقاط دیگر استان‌ها است، مورد توجه دولت سیزدهم قرار گیرد، لذا برای سر و سامان دادن و با کیفیت کردن این خطوط عزم جدی لازم است.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل رینگ چهارم ترافیک شهر اصفهان امری ضروری است، ادامه می‌دهد: به دلیل اینکه این اتفاق می‌تواند بخش زیادی از ترافیک شهر اصفهان را کاهش دهد، عملیات اجرایی بخشی که در محدود شهرداری اصفهان بوده، آغاز شده است، در حال حاضر درصد زیادی از اراضی تملک و بخشی نیز احداث شده است.

فلاح اظهار می‌کند: امیدواریم کمک‌های دولتی بتواند به شهرداری این اراده را بدهد که سایر این اراضی تملک و احداث شود و اراضی مانند خمینی‌شهر، درچه و دولت‌آباد که در محدوده اصفهان نیست با ورود دولت سیزدهم نسبت به آزادسازی و تکمیل آن اقدام شود، به دلیل اینکه اگر در جهت آزادسازی و احداث اقدامی نشود، به طور یقین حلقه چهار ترافیکی شهر اصفهان ناقص خواهد بود، لازم است دولت در جهت احداث این حلقه ترافیکی در اصفهان مساعدت لازم را با مدیریت شهری داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.