| کد خبر: 31930 |

بلاتکلیفی مهم‌ترین نقطه حادثه خیز اراک

تین نیوز | وجود نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان مرکزی‏ همواره به یکی از دغدغه‌های مسئولان تبدیل شده، یکی از این مناطق ورودی منطقه سنجان بوده که در اغلب اوقات تصادفات متعددی در این نقطه اتفاق می‌افتد.

به همین دلیل طرح احداث تقاطع غیر هم‌سطح در ورودی این منطقه چند سالی است که تصویب شده،  اما تا به امروز اقدامی عملی در این بخش صورت نگرفته است.
 
منطقه سنجان به دلیل قرارگیری در محل اصلی عبور و مرور شهر اراک‏، هر روز شاهد رفت و آمد تعداد بسیار زیادی خودرو است‎، متاسفانه به دلیل موقعیت مکانی ورودی این شهر و نداشتن دید کافی تصادفات متعددی در این نقطه اتفاق افتاده و می‌افتد.
 
به همین دلیل ضرورت سامان دهی و بهبود این نقطه حادثه خیز باید هر چه سریع‌تر در دستور کار مسئولان قرار گیرد‏، در همین زمینه در سال‌های گذشته طرح احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه به تصویب رسید و در زمان علی اکبر شعبانی‌فرد استاندار سابق کلنگ زنی هم شد، تا شاید پایانی خوش بر روزهای تلخ تصادف در این منطقه باشد.
 
اما با وجود تصویب این طرح تا به امروز هیچ‌گونه اقدامی برای احداث این پروژه کلید نخورده و همچنان منطقه‌ای که به گفته برخی از کارشناسان یکی از خطرناک‌ترین نقاط حادثه‌خیز در استان می‌باشد بلاتکلیف باقی مانده است.
 
حال این سئوال پیش می‌آید که آیا ساماندهی ورودی منطقه سنجان اولویت کمتری نسبت به برخی از پروژه‌های انجام شده در شهر اراک دارد؟
 
 ورودی منطقه سنجان مهم‌ترین نقطه حادثه خیز استان مرکزی
در همین زمینه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: ورودی منطقه سنجان با توجه به حجم ترددی که از کمربندی‌های جنوبی و شمالی از این منطقه انجام گرفته و به نوعی جاده‌ای است که استان‌های جنوبی کشور را به مرکز کشور متصل می‌کند‏، به دلیل وجود شیب تند و نداشتن دید کافی‏ از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز در استان محسوب می‌شود.
 
ابوالفضل امیدی با بیان اینکه هر لحظه احتمال بروز تصادفات جانی و مالی در این منطقه وجود دارد، افزود: به دلیل تردد بالا هر لحظه امکان تصادف در این نقطه حادثه‌خیز وجود داشته، به نحوی که با احداث شهرک‌های جدید و وجود روستاهای مجاور این منطقه سبب افزایش حجم تردد و خطر تصادف شده است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته بیشترین تصادفات فوتی‏ و خسارتی در این منطقه اتفاق افتاده و صدمات متعددی به مردم وارد شده است، به همین دلیل سامان دهی وضعیت ورودی شهر سنجان باید در اولویت برنامه‌های استان قرار گیرد.
 
امیدی اظهار داشت: مکاتبات متعددی با مسئولان مربوطه انجام شده و در نتیجه مقرر شد، وضعیت این نقطه حادثه‌خیز در شورای تامین استان بررسی و تصمیم‌گیری شود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی بیان کرد: اکنون ساماندهی ورودی منطقه سنجان به یکی از دغدغه‌های مسئولان پلیس راهور تبدیل شده که انتظار می‌رود، مسئولان نگاه ویژه‌ای به سامان دهی این منطقه داشته باشند.
 
ایجاد پل زیرگذر و روگذر طرح جدید ساماندهی ورودی منطقه سنجان
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: در سال‌های گذشته مطالعات متعددی در مورد اصلاح ورودی شهر سنجان در دستور کار این اداره قرار گرفته و در نتیجه با نظر مشاور احداث تقاطع غیر هم‌سطح به عنوان راهکار اجرایی این نقطه حادثه‌خیز تعیین شد.
 
ناصر براتی تصریح کرد: اما به دلیل وجود تاسیسات زیرزمینی و سایر مشکلات، احداث تقاطع غیر هم‌سطح در این برهه از زمان منتفی و احداث پل زیرگذر و روگذر در این منطقه تصویب شد.
 
وی ادامه داد: طرح احداث پل زیرگذر و روگذر در 2 فاز اجرا خواهد شد‏، با توجه به حجم تردد بالا در این منطقه در فاز اول ابتدا پل روگذر شازند به اراک احداث و پس از اجرای این مرحله‏، عملیات اجرایی فاز دوم یعنی زیرگذر نیز اجرا می‌شود.
 
کمبود اعتبار چالش اساسی مسئولان استان مرکزی
این مسئول، مهم‌ترین معضل پیش روی اجرای این طرح را کمبود اعتبارات عنوان کرد‏ و اظهار داشت: برای اجرای فاز اول به بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم‏، به همین دلیل ابتدا باید اعتبار مورد نیاز این طرح تامین و سپس اقدام به آغاز عملیات اجرایی آن کرد.
 
براتی افزود: البته اداره‌کل راه و شهرسازی آمادگی لازم برای اجرای این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد، به نحوی که در چند هفته آینده فراخوان انتخاب پیمانکار این پروژه انجام خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.