| کد خبر: 244697 |

◄ معاون وزیر راه: بهاباد یزد از بن‌بست ارتباطی خارج می‌شود

با ساخت جاده بهاباد- دربند- نایبند، شهرستان بهاباد یزد از بن‌بست ارتباطی خارج می‌شود .

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اهمیت جاده در توسعه و پیشرفت شهرستان‌ها گفت: با ساخت جاده بهاباد- دربند- نایبند، شهرستان بهاباد یزد از بن‌بست ارتباطی خارج می‌شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در جریان بازدید از جاده در حال احداث بهاباد- نایبند در استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مسیر بهاباد- دربند- نایبند، عامل ایجاد تحولی بزرگ در حمل و نقل و ارتباطات جاده ای کشور خواهد بود افزود: با تکمیل این محور راه برقراری ارتباط استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان با یزد و همچنین ارتباط شرق، مرکز و غرب کشور تسهیل خواهد شد.

به گفته وی همچنین میزان مسیر حمل و نقل مواد معدنی استان یزد به شرق کشور و کشور افغانستان نیز از طریق این محور کوتاه تر خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه تکمیل این محور مزایای بسیار زیادی در زمینه حمل و نقل کشور خواهد داشت تصریح کرد: ایجاد کمربندی غرب به شرق کشور، تسهیل دسترسی به مرزهای شرقی و بالا بردن امنیت کویر از دیگر مزیت های بیشمار این مسیر است.

کار احداث این جاده از ۱۲ سال قبل شروع شده و ۱۰۵ کیلومتر طول دارد و همچنان مردم چشم انتظار پایان ساخت این راه ترانزیتی و مهم هستند؛ ساخت این جاده که به مرز ماهی رود در مرزهای شرقی کشور در استان خراسان جنوبی متصل میشود نقش مهمی در ترانزیت کالا خواهد داشت .

معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین از پایان چهارخطه کردن مسیر هرات به هرابرجان که اتصال استان یزد به کرمان را برقرار میکند تا یکسال آینده خبر داد.

خادمی همچنین از اجرای ساخت کنارگذر جنوبی بافق در آینده ای نزدیک خبر داد وافزود : احداث این کنارگذر میتواند نقش عمده ای در توسعه راههای مواصلاتی داشته باشد و در حوزه کالا هم اثرگذار باشد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.