| کد خبر: 201498 |

وجود بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور

کریمی گفت: ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور وجود دارد که میانگین سنی آن‌ها بیش از ۲۵ سال است.

تین نیوز

 دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور، با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور وجود دارد، گفت: میانگین سنی خودروهای سنگین اعم از کامیون و خاور به بیش از ۲۵ سال رسیده که البته آمار‌های واقعی بسیار بالاتر از آن است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،احمد کریمی توضیح داد: قیمت کامیون اگر در سال‌های گذشته ۷۰۰ میلیون تومان بود هم‌اکنون نرخ آن به ۲ میلیارد تومان رسیده که این حجم افزایش قیمتی در سایه  عدم نظارت‌ها اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه میزان بهره‌وری در حوزه کامیون‌ها بسیار کاهش یافته است، گفت: ما همواره انتظار داشتیم که دولت با ارائه تسهیلات کافی زمینه را برای نوسازی ناوگان‌های جاده‌ای فراهم کند، اما به دلیل بی‌توجهی به این بخش شاهد کاهش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور بیان کرد: در بسیاری از کشور‌های اروپایی ۴۰ درصد از بهای خرید ناوگان‌ها از طریق تسهیلات پرداخت می‌شود این در حالی است که در ایران نه تنها تسهیلاتی برای خرید این خودروها، پرداخت نمی‌شود بلکه روزانه قیمت کامیون‌ها افزایش می‌یابد.

او توضیح داد: نامه‌های سرگشاده‌ای به مراجع مختلف جهت نوسازی ناوگان‌های فرسوده کامیون ارسال کرده‌ایم که متأسفانه با پاسخ‌های فاجعه آمیزی از جمله اینکه هیئت مدیره شرکت‌های خودروسازی در این مورد تصمیم بگیرند، مواجه شده ایم. دولت باید در این بخش هر چه سریعتر وارد شود و طرح فراموش شده کلید به کلید را مجدداً اجرایی کند.

کریمی با اشاره به اینکه صنف حمل‌ونقل با یک بیماری بزرگی به نام فرسودگی مواجه شده است، گفت: هم‌اکنون میزان ناوگان‌های فرسوده در این بخش به شدت افزایش یافته این در حالی است که هیچکدام از سازمان‌های مرتبط مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صنف حمل‌ونقل با یک بیماری بزرگی به نام فرسودگی مواجه شده است، گفت: هم‌اکنون میزان ناوگان‌های فرسوده در این بخش به شدت افزایش یافته این در حالی است که هیچکدام از سازمان‌های مرتبط مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.