| کد خبر: 201347 |

اجرای نادرست تن کیلومتر منجر به افزایش قیمت حمل بار می‌شود

کریمی گفت: قیمت‌های پایین و غیراصولی در طرح تن کیلومتر زمینه‌ساز افزایش نرخ کرایه‌ها در جا به جایی کالا‌ها شده است.

تین نیوز

احمد کریمی فعال حمل و نقلی گفت: قیمت‌های پایین و غیراصولی در طرح تن کیلومتر زمینه‌ساز افزایش نرخ کرایه‌ها در جا به جایی کالا‌ها شده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  کریمی د در باره آخرین وضعیت اجرایی شدن تن کیلومتر گفت: متأسفانه بعد از گذشت چندین ماه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نتوانسته است نرخ ثابتی برای طرح تن کیلومتر داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در ابتدا اعلام شده بود که قیمت مصوب برای تن کیلومتر ۲هزار و ۷۶ تومان باشد، اما بعد از مطالعات مختلف اعلام کردند که این نرخ بالا است و ممکن است زمینه ساز افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات مرتبط شود.

کریمی افزود: در همان جلسه اعلام کردند که نرخ به هزار و ۷۶۰ تومان کاهش یابد، اما هنوز دو هفته بعد از تصویب این نرخ مجدداً اعلام کردند که نرخ کالا‌ها ممکن است تغییر کند بنابر این به هزار و ۴۰۰ ریال قیمت تن کیلومتر را رساندند.

وی توضیح داد: متأسفانه با وجود آنکه نرخ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب شده، اما استان‌ها هنوز این نرخ را قبول ندارند و بر اساس همان نرخ‌های خودشان بر جا به جایی کالا‌ها اعمال می‌کنند.

او یادآور شد: متأسفانه به دلیل تورمی که ایجاد شده نرخ‌های حمل کالا توسط کامیون‌ها هنوز تغییری نکرده این در حالی است که ما با انبوهی از کامیون‌های فرسوده در کشور رو به رو هستیم.

کریمی با اشاره به اینکه نرخ‌های کامیون‌ها در یکی دو سال گذشته به شکل جهشی افزایش یافته است، گفت: بسیاری از کامیون‌داران با نرخ‌های حمل کالا‌ها قادر به نوسازی وسیله خود نیستند همین موضوع باعث شده که نرخ‌های موجود برای جا به جایی‌ها را قبول نداشته باشند.

او تأکید کرد: طرح تن کیلومتر به درستی و به لحاظ قانونی اجرا نشده که همین موضوع باعث می‌شود که نرخ حمل کالا در شهر‌های مختلف تغییر کند و به شکل غیرکارشناسانه‌ای در شهر‌های مختلف شاهد افزایش قیمت کالا باشیم.

او یادآور شد: طرح تن کیلومتر به لحاظ قانونی جایگاه درستی از لحاظ اجرایی شدن ندارد.

کریمی با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای باعث شده که همه معادلات بخش حمل‌ونقلی به هم بریزد و این حوزه با سرطانی کامیون‌های فرسوده مواجه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 1 0

    آقا لطفا یک خبرنگار کارشناس بفرستید مصاحبه کند،خبرنگار این خبر حتی اسم تشکلی که آقای احمد کریمی دبیر آن است را نمی‌داند دوبار ابراز کرده است دبی انجمن اتحادیه کامیونداران .
    واقعا خنده دار است یک همچین تشکلی اصلا وجود خارجی ندارد .

    دوم اینکه این اعداد وارقام را از کجا درآورید باور کنید مصاحبه کننده اگر این خبر را بخواند خودش خنده اش میگیرد .بلاخره نرخ ۱۴۰۰ ریال است یا ۱۴۰۰ تومن ؟!!!



    ودرانتها از دبیر محترم کانون سراسری انجمن های صنفی کامیونداران کشور جناب احمد کریمی تشکر میکنم پیاده آور میشوم .براستی نقش سازمان راهداری درتعیین نرخ حمل کالای جاده ای براساس مصوبه ۲۰۹شورای عالی هماهنگی ترابری چیست؟!آیا این تعیین نرخ بدون توافق تشکلی که شما دبیری آن را بعهده دارید صورت پذیرفته است؟!

    آیا نقش تشکل شما درتعیین نرخ چه بوده است ؟!آیا شما هیچ اختیاری دراین زمینه نداشته اید؟!

    به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است که با شجاعت , کم کاری وعدم توانایی استفاده از اختیارات قانونی خود را اعلام بفرمایید وبدنبال محکوم کردن دشمن موهومی وخیالی نباشیم .
    در اینجا یادآوری میکنم ،دستورالعمل سازمان دراجرای مصوبه تن کیلومتر صراحتا میگوید .اگر تشکلات صنفی شرکتها وکامیونداران برای اعلام نرخ مسیرها به توافق نرسیدند سازمان راسا نسبت به اعلام واعمالت نرخ حمل ودرج درسیستم بارنامه نویسی خواهد کرد .
    وباز به صراحت میگوید مسئولیت سازمان راهداری تا درج کرایه دربارنامه است و نظارت بر اجرای آن به عهده تشکلات موصوف در مصوبه ۲۰۹ است
    اینها چه مفهومی دارد ،ایا تشکل صنفی شما اختیارات لازم دراین خصوص را نداشته است ؟!

    تین نیوز: با تشکر از این کاربر محترم جهت ارایه نظر، با توجه به این که خبر از باشگاه خبرنگاران نقل شده، کاربر محترم می‌تواند عین این نظر را در سایت باشگاه خبرنگاران جوان متعلق به صدا و شیما درج کند تا آنها نیز از دیدگاه این کاربر محترم تین نیوز، بهره‌مند شوند.