| کد خبر: 200141 |

◄ هزینه بیمه تکمیلی رانندگان ناوگان باری تناسبی با خدمات بیمه‌ای ندارد

بیمه تکمیلی رانندگان چند وقتی است که مورد انتقاد رانندگان قرار گرفته است و اکثر رانندگان نسبت به خدمات ارایه شده از سوی شرکت بیمه ای آتیه سازان حافظ انتنقاد دارند.

تین نیوز

بیمه تکمیلی رانندگان چند وقتی است که مورد انتقاد رانندگان قرار گرفته است و اکثر رانندگان نسبت به خدمات ارایه شده از سوی شرکت بیمه‌ای آتیه سازان حافظ انتنقاد دارند.

خداداد بکرانی فعال حوزه حمل و نقل جاده‌ای در این باره با اشاره به وضعیت نامناسب خدمات بیمه تکمیلی برای رانندگان ناوگان باری به خبرنگار تین نیوز گفت: قراردادی که کانون انجمن صنفی رانندگان حمل کالا و کانون انجمن صنفی کامیونداران کشور  با شرکت بیمه ای انعقاد کردند با انتظارات رانندگان همخوانی ندارد و خدماتی که ارائه می دهند متناسب با هزینه ای که از رانندگان دریافت میکنند نیست برای مثال : از تریلی کشنده برای هر بارنامه مبلغ  20 هزار تومان هزینه بیمه تکمیلی اخذ می شود؛ اما خدماتی که ارائه می دهند متناسب با این هزینه نیست.

وی افزود: در گذشته قرار بر این بود که برای هر بارنامه مبلغی بین 4 الی 5 هزار تومان بابت خدمات بیمه تکمیلی از رانندگان دریافت کنند. اما اکنون این هزینه متناسب با بارنامه و مسیر اخذ می شود برای مثال اگر بارنامه ای 2 میلیون و 600 هزار تومان باشد مبلغ 15 هزارتومان از راننده بابت بیمه تکمیلی دریافت می شود. 

شرکت‌های حمل و نقل قصد دارند که قسمتی از هزینه بیمه تکمیلی را از صاحبان کالا اخذ کند اما در عمل این هزینه برای راننده محسوب می شود و نه برای صاحبان کالا.

وی در ادامه افزود: در وهله اول راننده نیاز به خدمات دندانپزشکی، ارتوپدی و چشم پزشکی دارد اما این خدمات اصلی  از سوی شرکت بیمه ای برای رانندگان ارائه نمی شود و هزینه زیادی نیز برای رانندگان به وجود آورده است.

بکرانی در خصوص رانندگان جدیدالورود به ناوگان باری نیز گفت: این رانندگان هزینه بیمه تامین اجتماعی که مبلغ 612 هزار تومان است را از جیب خود می‌پردازند و دولت یارانه این رانندگان را پرداخت نمی‌کند و  این هزینه زیادی برای رانندگان ایجاد کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.