| کد خبر: 196725 |

◄ ردپای ویلاداران در خواب سه ساله تعریض جاده شمشک به دیزین

یک کارشناس حمل و نقل خواستار پاسخگویی مسئولان در مورد طولانی شدن زمان تعریض گردنه شمشک به دیزین و بسته بودن چند ساله محور مذکور شد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل خواستار پاسخگویی مسئولان در مورد طولانی شدن زمان تعریض گردنه شمشک به دیزین و بسته بودن چند ساله محور مذکور شد.

به گزارش تین نیوز، حسین قلی‌زاده به خبرنگار ما گفت: بیش از سه سال است که با هدف تعریض گردنه شمشک دیزین این جاده بسته شده و اقدام مذکور با حداقل امکانات در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: تاکنون نیز مسئولان پاسخگوی تعلل در عملیاتی که می‌توانست 6 ماهه انجام شود نبوده‌اند، به همین دلیل این ابهام برای کاربران جاده مذکور به وجود آمده که تعریض موضوع اصلی بوده یا بهانه‌ای برای این‌که ویلا‌داران مسیر شمشمک و میگون مایل نیستند ترافیک این جاده زیاد باشد و خواهان خلوت بودن آن هستند.

بیشتر بخوانید:

این کارشناس افزود: در عین حال باید توجه شود مغازه‌داران این مسیر نیز با بسته شدن جاده دچار خسارت فراوان شده‌اند چراکه درآمد اصلی آنان از تردد مسافران بوده است.

به گزارش تین نیوز، قلی‌زاده بازگشایی این محور را در کاهش ترافیک کندوان موثر دانست و گفت: محور کندوان یکی از استراتژیک‌ترین و پرطرفدارترین جاده‌های منتهی به شمال و سواحل دریای کاسپین بوده و به همین دلیل همیشه دارای ترافیک سنگین است.

او خاطرنشان کرد: با تعللی که در توسعه و ساخت آزادراه تهران شمال رخ داده، مسافران همچنان گرفتار ترافیک جاده کندوان هستند و این درحالی است که تا چند سال پیش، مسیر شمشک به دیزین یکی از مسیرهایی کمک کننده برای کاهش ترافیک محور کندوان بود.

این کارشناس بیان کرد: تا زمانی‌که محور شمشک دیزین مسدود نشده بود، بسیاری از ساکنان شرق و شمال شرق تهران می‌توانستند از مسیر فشم-شمشک-دیزین-گچسر به جاده کندوان رفته و از ترافیک مسیر کرج-گچسر دوری کنند.

به گزارش تین نیوز، او گفت: اکنون با مسدود بودن بیش از سه‌ساله جاده شمشک به دیزین، این امکان برای ساکنان شرق و شمال شرق تهران از بین رفته و آنان نیز مجبور به تردد ار مسیر کرج گچسر هستند.

قلی‌زاده تاکید کرد: براین اساس جا دارد تعریض و بسته ماندن چند ساله گردنه شمشک به دیزین مورد نقد قرار گرفته و مسئولان مربوطه پاسخگوی ضعف عملکرد خود باشند.

به گزارش تین نیوز، این اظهارات در حالی مطرح شده است که وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که مرداد ماه امسال از محور شمشک-دیزین انجام داد، بیان کرد: این پروژه که از آن بازدید کردیم یکی از کارهای دیرینه وزارت راه و شهرسازی است، محور شمشک به دیزین جاده دسترسی تفریحی برای مردم است، ورزشکارانی که از این پیست استفاده می‌کنند و اهالی روستاها و ... است.

وی افزود: چند سال است این جاده مسدود شده و عملیاتی باید در آن صورت می‌گرفت و مشکلاتی هم با محیط زیست وجود داشت، در این بازدید همه ابعاد این پروژه را بررسی کردیم و انشاءالله در آینده درباره این پروژه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مشاور پروژه بهسازی جاده شمشک-دیزین نیز در آن‌زمان در توضیح روند بهسازی این پروژه گفت: به‌دلیل رانش جاده در سال‌های گذشته بهسازی این محور با طراحی و مسیریابی جدید ادامه پیدا کرده است.

به گفته مشاور این پروژه بهسازی این محور طرح پیشنهادی جدید به‌دلیل ملاحظات زیست محیطی و با برگزاری جلسات مشترک فراوان با سازمان محیط زیست با تاخیر چند ماهه تصویب شد و پروژه ادامه پیدا کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جلیل هریسچی 0 0

    با سلام و عرض تشکر از نظر خواهی ، خسته نباشید . تعریض و بازسازی جاده کوهستانی شمشک - دیزین - گچسر منتهی به جاده کندوان را می توان از جهات مختلف بررسی نمود . این جاده جدای از کاستن بار ترافیک قابل توجه در جاده کرج - گچسر ، بنوعی یک جاده استرادژیک هم نام برد . در صورت تعریض و بازسازی جاده مذکور قطعا در نه چندان بلندمدت اهیت وجودی خود را به اثبات خواهد رساند . محدودیت راه و جاده منتهی به استان مازندران نیاز آن را دارد تا این جاده نیز به جمع دیگر جاده ها پیوسته تا ضمن رفاه حال عمومی ، در صورت نیاز جاده ای جهت امداد رسانی وسیع به منطقه مورد نظر ، دسترسی آسانتر به معبر اصلی جاده کرج - چالوس را کمک شایان توجهی را در بر خواهد داشت . امید است بعد از گذشت وقفه طولانی حسب بازدید مرداد ماه 98 وزیر محترم راه و شهرسازی دستورات لازم را جهت بهبود جاده مذکور را صادر فرموده باشند .با احترام مجدد .