| کد خبر: 195911 |

تردد خودرو در مسیر دسته‌های عزاداری ممنوع است

۶۱۰ هیات مذهبی در کردستان آیین‌های ماه محرم را برگزار می‌کنند.

تین نیوز

 پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان اعلام کرد: تردد هر گونه وسیله نقلیه در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری در برخی نقاط و معابر اصلی شهرهای این استان به‌ویژه سنندج، بیجار و قروه در روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی ممنوع است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان  گفت: محدودیت تردد و توقف تمام خودروها در سطح شهر سنندج شامل مسیرهای منتهی به میدان آزادی از جمله خیابان آبیدر از میدان مولوی کُرد، خیابان پاسداران، خیابان مولوی از میدان شهرداری تا سنه‌دژ، خیابان فلسطین از چهار راه فلسطین، مسیر خیابان فردوسی از ابتدای میدان آزادی تا چهار راه طالقانی، مسیرهای منتهی به خیابان فردوسی و میدان انقلاب از جمله خیابان امام، سه‌راه حبیبی و چهار راه انقلاب است.

سرهنگ رمضان نادری با بیان این‌که این محدودیت از ساعت هشت صبح روزهای تاسوعا و عاشورا تا پایان مراسم عزاداری اعمال می شود، اظهار داشت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی این محدویت‌ها را برای تسهیل در تردد، افزایش ضریب ایمنی عابران و عزاداران و ممانعت از مشکلات ترافیکی اعمال میکنند.

وی افزود: هم‌چنین از ساعت ۱۲ شب روزهای قبل تاسوعا و عاشورای حسینی نیز پارک و توقف خودرو در مسیرهای عزاداری یعنی از میدان فردوسی تا چهارراه طالقانی شهر سنندج ممنوع است.

محدوده ترافیکی جهت برگزاری دسته های عزاداری در بیجار از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه اعمال می شود که شامل بلوار امام خمینی حد فاصل اداره آموزش و پرورش تا میدان آیت‌اله فاضل گروسی، خیابان طالقانی حد فاصل پارک ۱۵ خرداد تا میدان آیت‌اله فاضل گروسی و میدان طالقانی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان افزود: خیابان توحید حد فاصل میدان طالقانی تا ابتدای خیابان فاضل و خیابان فاضل تا ابتدای خیابان مدرس تا میدان آیت‌اله فاضل گروسی از دیگر مناطقی است که در شهر بیجار دارای محدودیت ترافیکی است.

سرهنگ نادری گفت: محدودیت‌های ترافیکی شهر قروه برای روزهای تاسوعا و عاشورا نیز شامل چهار راه آیت‌اله خامنه‌ای تا میدان اتحاد از مسیر خیابان شریعتی، چهارراه آیت‌اله مدرس تا میدان اتحاد از مسیر خیابان سید جمال‌الدین، پارک شهید بهشتی تا میدان اتحاد از مسیر بلوار امام‌خمینی و میدان امام‌حسین، هلال‌احمر تا میدان اتحاد از مسیر خیابان شهید چمران است.

وی اظهار داشت: چهار راه حسینیه تا گلزار شهدا از مسیر خیابان حسینیه،  خیابان مهدیه به سمت خیابان آیت‌اله مطهری و خیابان سید جمال و  چهار راه آیت‌اله مدرس به سمت خیابان آیت‌اله مدرس به سمت منبع آب و گلزار شهدا (فقط در روز عاشورا) از دیگر نقاطی است که در این ایام دارای محدویت ترافیکی است.

۶۱۰ هیات مذهبی در کردستان آیین‌های ماه محرم را برگزار می کنند.

عزاداران حسینی همه ساله دهه اول محرم را به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبداله‌الحسین به‌سوگ می‌نشینند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.