| کد خبر: 190380 |

بهره برداری ۲۰ کیلومتر بزرگراه اردبیل - مشگین شهر

۲۰ کیلومتر بزرگراه اردبیل - مشگین شهر به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۰ کیلومتر از پروژه بزرگراه اردبیل - مشگین شهر تابستان امسال در سفر رییس جمهوری به استان بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری افزود: پروژه بزرگراه اردبیل به مشگین شهر به طول ۸۵ کیلومتر اجرا می‌شود که تاکنون ۴۵ کیلومتر از طول مسیر تکمیل و به بهره برداری رسیده است و بقیه آن در دست اجراست.

وی گفت: ۲۰ کیلومتر از این پروژه نیز طبق برنامه ریزی در سفر رئیس جمهوری به استان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اعتبارات این پروژه اشاره کرد و افزود: پروژه محور اردبیل - مشگین شهر در سال ۹۶ مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که در سال ۹۷ اعتبار این پروژه به ۱۴۰ میلیارد ریال و در سال جاری هم به ۲۴۰ میلیارد ریال رسید.

حیدری بیان کرد: فقیر بودن این استان در شاخص‌های بزرگراهی واقعیتی غیر قابل کتمان است و برای جبران بخشی از این کاستی‌ها ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است.

وی افزود: استان اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان بر این است تا با اقدام‌های ضربتی در کوتاه مدت و میان مدت به میانگین کشوری دست یابیم.

حیدری با اشاره به محدودیت‌ها در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی در کشور گفت: ساخت دست کم سالانه ۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان برنامه ریزی شده تا در پایان چهار سال دولت به میانگین کشوری برسد.

وی اعلام کرد: احداث ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل برای بلند مدت برنامه ریزی شده اما در میان مدت هدف رسیدن به میانگین کشوری است.

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.