| کد خبر: 194321 |

پروژه راه‌سازی رضی – امیرکندی در شمال اردبیل امسال تکمیل می‌شود

پروژه احداث جاده رضی – امیرکندی در شمال استان با شتاب بیش‌تری در دست اجرا بوده و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه احداث جاده رضی – امیرکندی در شمال استان با شتاب بیش‌تری در دست اجرا بوده و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری افزود: احداث جاده رضی – امیرکندی به طول هشت کیلومتر در مراحل اجرای لایه‌های آسفالت به صورت بزرگراه در دست اجرا بوده و امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی درباره عملیات اجرایی مسیر  پارس‌آباد - سربند هم گفت: با توجه به افزایش آمار تردد و ضرورت احداث باند دوم این مسیر  جهت تسهیل عبور و مرور مردم، اجرای آن  به طول ۲۰ کیلومتر شروع  و در ۲  قطعه به پیمانکار واگذار شده و تلاش می شود بخشی از این مسیر تا پایان  امسال تکمیل شود.

او از افزایش اعتبارت راه‌سازی خبر داد و گفت: اعتبارات ملی حوزه راه‌سازی این استان سال گذشته ۱۵۸ میلیارد ریال بود که در سال ۹۸ به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

حیدری از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ملی در حوزه راه استان خبر داد و افزود: امسال تخصیص اعتبارات پروژه‌های راه‌سازی استان در مقایسه سال قبل چهار برابر رشد داشته است.

وی اظهار داشت: از هزار و ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان هزار و ۵۵۰ کیلومتر دارای ردیف اعتباری ملی هستند و تصمیم بر این است که بیش‌تر این را ه‌‌ها تبدیل به بزرگراه شود.

حیدری با اشاره به این‌که اجرای پروژه‌های بزرگراهی در سال جاری در اولویت قرار گرفته تا بخشی از مشکلات راه‌های استان برطرف شود، بیان کرد: هم اکنون حدود ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان در دست احداث است و پیش‌تر چهار پروژه ملی بزرگراهی برای استان تعریف شده بود که در بودجه سال ۹۸ به هفت پروژه افزایش یافته است.

وی  گفت: چهار خطه کردن جاده اردبیل - مشگین‌شهر و اهر به طول ۴۵ کیلومتر و چهارخطه کردن جاده اردبیل - سرچم از جمله پروژه‌های مهم های بزرگراهی استان است.

حیدری افزود: قرار شده که در بودجه سال ۹۸ برای افزایش طول بزرگراه‌های پرترافیک استان و تامین قیر مورد نیاز برای جاده‌های گرمی و خلخال و نیز مطالبات پیمانکاران اعتبارات لازم اختصاص یابد.

حیدری احداث و بهسازی راه اصلی بیله‌سوار - پارس‌آباد به طول ۵۰ کیلومتر، بهسازی سه‌راهی صحرا - گرمی و بیله‌سوار بطول ۱۴۶ کیلومتر، احداث راه اصلی پارس‌آباد - سربند و کنگرلو به‌طول ۱۵۷ کیلومتر و احداث راه اصلی اردبیل - آبی بیگلو را از جمله اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید اعلام کرد.

استان اردبیل ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.