| کد خبر ۳۰۵۱۰۰
کپی شد

اعتراض‌ به جریمه‌ رانندگی غیرحضوری می‌شود

رئیس پلیس راهور فراجا، از اجرای آزمایشی رسیدگی غیرحضوری به اعتراض های جرایم رانندگی همزمان با هفته فراجا خبر داد و تأکید کرد: با ارتقای سامانه اجرائیات و تجهیز آن، خطای انسانی در ثبت جرایم به حداقل رسیده است.

اعتراض‌ به جریمه‌ رانندگی غیرحضوری می‌شود
تین نیوز |

رئیس پلیس راهور فراجا، از اجرای آزمایشی رسیدگی غیرحضوری به اعتراض های جرایم رانندگی همزمان با هفته فراجا خبر داد و تأکید کرد: با ارتقای سامانه اجرائیات و تجهیز آن، خطای انسانی در ثبت جرایم به حداقل رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پلیس راهور فراجا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به تحول در نظام رسیدگی به جرایم رانندگی اظهار کرد: امروز در زمینه اعتراض به جرایم، حتی یک مورد هم از ثبت اشتباه جریمه به صورت تلفنی یا حضوری به ما گزارش نشده است. این موضوع نشان می دهد که سامانه اجرائیات در سال های اخیر به صورت جدی ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۳ سال پیش، یک ربات برای چک اپراتوری روی سامانه اجرائیات راه اندازی شد، افزود: اکنون همه جرایم ثبت شده پیش از نهایی شدن توسط این ربات بررسی مجدد می شود. همین اقدام باعث شده میزان خطا در ثبت جرایم به حداقل برسد. البته ادعا نمی کنیم که خطا به صفر رسیده اما نسبت به گذشته، آمار اشتباهات به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به دلایل بروز خطا در گذشته گفت: گاهی دستکاری در ارقام پلاک، کالیبره نبودن دوربین ها یا مخدوش کردن پلاک خودروها از عوامل ثبت نادرست جرایم بود اما با ارتقای سامانه و اقدامات صورت گرفته، چنین خطاهایی به حداقل رسیده و تلاش ما این است که به هیچ عنوان حقی از رانندگان ضایع نشود.

سردار حسینی از برنامه پلیس برای تحول در نظام شماره گذاری خبر داد و افزود: پلیس در حال تدوین طرحی جامع برای تغییر و تحول در نظام شماره گذاری است؛ البته این طرح نیازمند بررسی و تصویب درون سازمانی، دستگاه های مرتبط و دولت است اما یکی از پیش بینی های مهم ما در این طرح، تسهیل فرآیند رسیدگی به جرایم رانندگی و کاهش مراجعه حضوری شهروندان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه داریم همزمان با هفته فراجا، رسیدگی غیرحضوری به اعتراضات جرایم رانندگی را به صورت آزمایشی آغاز کنیم، این اقدام تحولی بزرگی در تکریم رانندگان و افزایش شفافیت در فرایند رسیدگی به تخلفات خواهد بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تأکید کرد: هدف ما این است که رانندگان بتوانند با کمترین دغدغه و بدون مراجعه حضوری، اعتراضات خود را ثبت و پیگیری کنند. پلیس راهور با بهره گیری از فناوری های نوین، به دنبال آن است که سطح رضایت مندی مردم از خدمات پلیس به طور مستمر ارتقا یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.